youtube adwords

Adwords guide: Sådan laver du en Youtube-annonce

Har du tendens til at gå i panik, når du læser ordet “Adwords”?  Vi er her for at hjælpe dig med at lære lave Youtube-annoncer med Adwords til videoerMed denne nemme gratis guide kan du starte din første kampagne og vise din reklame rundt om den største videoplatform på internettet. Fordi YouTube har over en milliard brugere, er det vigtigt for dit brand og din marketingstrategi.

adwords
New york, USA – january 24, 2019: Youtube sample channel report menu on device screen pixelated close up view

Vi ved, at det ser lidt kompliceret ud først, men bare følg denne korte vejledning, så kører du YouTube-annoncer på ingen tid. Vi gennemgår alle de nødvendige trin for at annoncere for din YouTube-video:

  • At lave en fantastisk video
  • Gennemgang af TrueView-formaterne
  • Opsætning af en videokampagne på AdWords
  • Budget og budgivning
  • Placeringer, sprog, målretning og mere

# 1. Invester i en video af høj kvalitet!

Som det første har du brug for videoindhold for at annoncere. Og det skal være fantastisk. Da annoncer ikke er en simpel ligning, hvor flere penge betyder flere visninger eller konverteringer, skal du tilbyde dit publikum noget sjovt, attraktivt og af høj kvalitet. Tænk over det, i dag har vores mobile skærme og enheder en fantastisk opløsning, og din video skal tage udfordringen op. 

Hvis det virker lidt for tidskrævende og uoverskueligt, kan du kontakte Meseo og lade os lave en promoverende video for dig.

# 2. Kom godt i gang med TrueView

Før vi begynder at oprette en kampagne, skal du blive fortrolig med Adwords-ordforrådet. TrueView er navnet på de typiske YouTube-annoncer. Hele ideen med TrueView er, at du kun bliver opkrævet, når nogen ser mindst 30 sekunder af din video (eller hele annoncen, hvis den er kortere), eller når nogen klikker på den. Så faktisk er det ret lave omkostninger, da du ikke betaler for indtryk af seerne, der ikke er interesserede. Først skal du oprette en YouTube-kanal – hvis du ikke har en, kan du gøre det gratis – og uploade dit videoindhold. TrueView-annonceformater inkluderer In-stream-videoer og video discovery-annoncer. Lad os se, hvad det handler om …

  • TrueView In-stream-annoncer

Det er den typiske forfremmelse, der vises inden afspilning af en YouTube-video, med mulighed for at springe den over efter at have set de første 5 sekunder. Google Adwords opkræver kun annoncører, hvis brugeren ser mindst 30 sekunder, eller varigheden af ​​annoncen, hvis den er kortere. Det vil også opkræve dem, hvis brugeren interagerer på nogen måde med videoen, som at klikke på et Call-to-Action- element.

  • TrueView Video discovery-annoncer

Denne type annonce giver dig mulighed for at placere din video i opdagelsesafsnit, f.eks. Søgeresultater eller som en relateret video. Der vises et lille billede af videoen og en billedtekst. Det er en fantastisk måde at invitere folk til at klikke for at se videoen, så du skal vælge en attraktiv thumbnail med en interessant tekst for at få mere opmærksomhed!

  • Bumper ads

Der er også et andet format kaldet bumperannoncer. Disse kommer ikke fra TrueView-familien, fordi betalingen er baseret på visninger. De er kortere, op til seks sekunder lange, og seerne kan ikke springe den over. Du betaler hver gang din annonce får 1000 visninger. Den største forskel er, at de er massive annoncer, der kan nå flere seere og gøre dit brand mere synligt.

Og husk at du også kan prøve at promovere din video på YouTube gratis. Dette betyder, at din video kan vises, når nogen søger efter et bestemt søgeord. Dette fungerer normalt bedre med undervisningsvideoer.

# 3. Opret en AdWords-konto

Nu hvor du allerede er registreret hos YouTube, og du har uploadet din annonce til din kanal, kan vi begynde at tale om Google Adwords . Det er en onlinetjeneste hvor man kan annoncere på Google og Youtube – som er fra de samme ejere – og du kan tilmelde dig gratis. Når du har gjort det, skal du gå til dit dashboard og linke det til din YouTube-konto, du finder den mulighed i hovedmenuen.

# 4. Start af en kampagne

Når du har logget ind på Adwords, skal du finde den røde knap med navnet “+ KAMPAGNE” på instrumentbrættet. Bare klik på den og vælg “video” fra nedenstående muligheder. Nu kan du vælge et navn til din kampagne og det annonceformat, du ønsker. I dette trin skal du sørge for at have en defineret markedsføringsplan, så du kan beslutte, hvilken annonce du foretrækker.

# 5. daglige budget

På dette tidspunkt kan du vælge, hvor mange penge du vil bruge om dagen. Vi foreslår til at begynde med en lav sum og ændrer den senere, hvis du vil øge den. En god idé er at estimere, hvor meget du har råd pr. Måned og dele det med 30 for at få et dagligt budget. Du kan også vælge leveringsmetode: standard viser annoncen jævnt over tid eller accelereret, hvilket viser annoncen så hurtigt som muligt.

# 6. Hvor vises min annonce?

Adwords til videoer giver dig mulighed for at vælge, hvilket netværk du vil have din kommercielle video til at blive vist i. Det kan være i YouTube-søgeværktøjet, hvilket betyder, at når nogen søger efter et bestemt søgeord, vises din annonce i deres resultater eller YouTube-videoer, hvilket betyder din annonce vises før eller omkring videoer fra Google Displaynetværk.

# 7. Vælg placeringer og sprog

YouTube er tilgængeligt i mere end 88 lande og vises på 76 sprog. Så det er afgørende, at du på dette tidspunkt vælger de placeringer, hvor du vil vise din annonce, og også sproget for dine potentielle seere.

# 8. Indtast din YouTube-video

Kan du huske, at vi sagde, at du skal uploade din video til YouTube? Nå, her kan du indsætte URL-adressen og vælge din foretrukne annoncetype: In-stream- eller video discovery-annoncer, eller du kan vælge begge.

Standardindstillingerne viser også din video på alle enheder, men du kan øge den eller formindske den, hvis du overhovedet ikke vil vises på mobile enheder. Vi foreslår, at du bruger en mobilvenlig annonce, så du kan få mest muligt ud af den, da omkring 70% af YouTube-visningerne forekommer på mobil.

# 9: Juster dine indstillinger

Se på de avancerede indstillinger. Du kan også definere åbningsdatoen for din kampagne og slutdatoen. Derudover kan du vælge bestemte dagstider for at køre din annonce. Lad os sige, at du annoncerer for et kaffemærke, måske vil du lukke det om natten og begynde runtime om morgenen. Dette er bare et eksempel, der viser, hvor vigtig en marketingstrategi er!

# 10: Indstil en maks. CPV

Cost Per View (CPV) er standardformularen til at definere, hvor meget du betaler for TrueView-annoncer. Her kan du indstille det maksimale beløb, du betaler, hver gang nogen ser 30 sekunder (eller hele annoncen, hvis den er kortere) eller interagerer med den ved at klikke på CTA der overlejrer eller YouTube-kortene . Vi anbefaler at starte med et lille beløb og øge det senere afhængigt af marketingpåvirkningen.

# 11: Målretning med AdWords

Dette kan være den vigtigste del af din kampagne. YouTube har over en milliard seere over hele kloden, og det er vigtigt at indsnævre din målgruppe, så du kan nå potentielle forbrugere til dit brand. Som vi forklarede i flere indlæg, er det vigtigt at kende dit publikum i enhver marketinghandling. Derefter kan du begynde at målrette individer efter demografiske grupper : køn, alder, forældrestatus osv. Du kan også målrette mod mennesker ved at definere bestemte emner fra mere end 2000 forskellige muligheder, efter interesser , som sportsentusiaster eller skønhedseksperter. Desuden kan du målrette efter søgeord og andre metoder som placering , hvor du kan sigte mod brugere fra andre websteder eller apps.

# 12: Afslut din kampagne!

Du er tæt på at afslutte din første kampagne med YouTube Ads . Rul ned og klik på knappen “Gem annonce og annoncegruppe”, så bliver din annonce vist! Da du brugte en masse energi, penge og kreativitet på at annoncere din video, vil du måske øge din promovering i andre sociale medianetværk. Dette kaldes krydspromovering, og dette kan vi guide dig med.

Konklusion

Vi har været igennem hvert trin i, hvordan vi reklamerer på YouTube , fra oprettelse af en AdWords-konto, valg af annonceformat til målretningsmetoder og mere. Så hvis du var tøvende med at bruge Adwords til video, vil denne gratis guide afklare din tvivl. Fordi det ser mere kompliceret ud end hvad det faktisk er. Så prøv det! Begynd at dele dit brands video med YouTube-annoncer, og øg din synlighed på et af de mest populære netværk på internettet.

Som vi forklarede, er TrueView baseret på ideen om at nå interesserede seere. Så inden du tænker på, hvor mange penge du lægger i annoncer, skal du begynde at tænke på, hvad du vil tilbyde dit publikum for at opbygge den interesse. Lad os hjælpe dig med det. Kontakt os, så vender vi tilbage til dig på ingen tid.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top