e-mailmarkedsføring

E-mailmarkedsføring: En begyndervejledning til en vellykket strategi

e-mailmarkedsføring

E-mailmarkedsføring er en digital marketingstrategi baseret på afsendelse af e-mails og udvikling af relationer med potentielle kunder og kunder. En effektiv e-mailmarkedførings strategi konverterer potentielle kunder til kunder, og gør første gangs købere til tilbagevendende kunder. En fordel ved e-mailmarkedsføring er, at du kan automatisere hele processen.

Er e-mailmarkedsføring død?

Med al snak om video, kunstig intelligens, virtual reality og chatbots ser det sommetider ud til, at e-mail er langt forbi sin prime.

Men hvis du tror, ​​at e-mail er død, går du glip af de rigtige målinger. Sandheden? E-mail-marketing går stadig stærkt i dag og er muligvis den bedst mulige strategi for din virksomhed.

Beviset?

Baseret på data fra 2018 rangeres e-mailmarkedsføring stadig som den mest effektive marketingkanal og slår sociale medier, SEO og affiliate marketing ud.

Hvorfor det? Med al hype over nye kanaler, hvorfor er årtier gammel teknologi stadig en af ​​de mest effektive marketingstrategier?

Jeg tror svaret har noget at gøre med det faktum, at folk bruger e-mail mere end andre platforme. Når alt kommer til alt, hvad er fordelene ved e-mailmarkedsføring til nogen, hvis de ikke er der?

Data fra 2017 viser, at de fleste mennesker er på e-mail – 85% af voksne internetbrugere i USA.

Det slår søgemaskiner ud med 15% og sociale medier med 22% – ikke små tal i en branche, der bliver begejstret over forbedringer af encifret konverteringsfrekvens.

Derfor er opbygning af en vellykket e-mailmarkedsførings kampagne vigtigere end nogensinde for iværksættere. Men der er et problem – de fleste ved ikke, hvordan man gør det rigtigt.

I dag lærer du nøjagtigt, hvordan du starter en e-mail-marketingkampagne fra bunden.

Husk – du er gæst i deres indbakke

Folk oversvømmes med afbrydelser, pladser og reklamer overalt, hvor de kigger hen.

Selvom du måske synes, din e-mail er speciel, er der stor sandsynlighed for, at det for læseren ser det samme ud som resten.

Derfor er det vigtigt at huske, hvor du er, og bruge dine gode manerer som et resultat.

At komme ind i andres indbakke er som at blive inviteret til deres hjem til middag. Hvis de beder dig om at tage dine sko af, gør du det med respekt.

Det er det samme med e-mailmarkedsføring, så før vi begynder, vil jeg bare gerne minde dig om at være på din bedste opførsel til enhver tid og huske … du er gæst i deres indbakke.

Fase I: Få tilladelse

Selvfølgelig blev der aldrig bygget nogen e-mailmarkedførings kampagne uden at få tilladelse til at komme i gang, så først bliver vi nødt til at fokusere på at opbygge en betydelig e-mail-liste.

Der er selvfølgelig mange måder, du kan gøre dette på. Nogle foretrækker at give noget væk gratis, mens andre blot tilbyder et nyhedsbrev eller produktopdateringer.

For eksempel tilbyder forretningsnyhedsbrev Morning Brew læserne en simpel fordel – deres sjove, interessante opdateringer hver morgen.

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der er det rigtige eller forkerte svar på dit incitament, men jeg kan fortælle dig, at det er vigtigt at have et klart formål, når du beder om en adresse.

Det er her, en stærk opfordring til handling spiller ind, og copywriting er super vigtigt.

Opret din troværdighed, forklar, hvad e-mails er beregnet til, og få folk interesseret i at modtage dem.

Bare at sende “indtast din e-mail for opdateringer” vil ikke få nogen til at blive begejstrede. Overvej i stedet at dele detaljer.

Ved at dele en specifik opfordring til handling eller fordel ved at give din e-mail-adresse kan du få flere mennesker til at abonnere.

Nogle almindelige måder at lokke folk til at tilmelde sig inkluderer, for en bedre e-mailmarkedsføring strategi:

  • E-mail-serie
  • Gratis downloads
  • Gratis e-bøger
  • Opdater lister som nye udgivelser og produktopdateringer

Uanset hvad incitamentet er, gør det klart og fristende, og vær ikke bange for at fremme det.

Fase II: Følg op med godt indhold

E-mailmarkedsføring handler om forventninger, og det er op til dig at indstille dem.

Hvis din opfordring til handling er stærk, og din opfølgning er konsekvent, kan du stole på en positiv kampagne.

Men hvis du lover at sende en e-mail om ugen og i stedet sender dem dagligt, sætter du dig selv op til fiasko.

Tværtimod, hvis nogen forventer daglige opdateringer eller kritiske produktopdateringer, og du ikke leverer, er de sandsynligvis også lige så ked af det i så fald.

Dette er grunden til, at den første opfølgende e-mail er så afgørende for succesen med din e-mailmarkedsførings indsats.

Næsten alle e-mail-tjenesteudbydere giver dig mulighed for at oprette en autosvarssekvens, og det er bydende nødvendigt, at du drager fordel af den.

Den første opfølgende e-mail skal sendes straks som en måde at introducere dig selv på og detaljeret, hvad du planlægger at gøre med din nye abonnents e-mail-adresse.

Det er bedre at være langvarig og detaljeret, end det er at være hurtig og diskret, men hvis du kan trække hurtig og kortfattet ud, så mere magt til dig.

Herfra er det simpelthen et spørgsmål om at leve op til deres forventninger.

Hvornår skal du pitche et produkt

Du kører ikke en e-mail-liste kun for det sjove – du er der for at engagere kunder og foretage salg.

Men at skifte fra en e-mail-liste, der giver masser af gratis værdi til en liste, der kaster et produkt ud som koster, kan være en vanskelig switch at lave.

For at gøre det effektivt er det en god ide at tænke på forhånd om din pitching. Du ønsker ikke at overraske alle med en pitch lige pludselig.

Du får en meget mere vellykket kampagne, hvis folk forventer salgshøjder en gang imellem.

Hvis du kommer til at være vant til at sælge ofte, så prøv at sætte dig selv i læserens sko.

Spørg dig selv, om din besked er i overensstemmelse med de forventninger, du har sat. Hvis det er muligt, skal du forstå, hvad kunden har vist interesse for før, og sende lignende tilbud ned ad linjen.

Dem, der sender blinde tilbud, mister langt mere sandsynlig tilladelse til at fortsætte med at gøre det.

Igen har hver virksomhed forskellige behov, og der er ikke nogen hårde og hurtige regler for, hvor ofte du kan pitche eller levere indhold.

Husk bare, at en e-mail-liste er et tilladelsesaktiv, og det er bedre at tage fejl på siden af ​​forsigtighed end at spille den løst og hensynsløst.

Sådan skriver du et godt e-mail-nyhedsbrev

Mens vi er på emnet om indhold, så lad os tale om forskellen mellem et godt nyhedsbrev og et dårligt nyhedsbrev i e-mailmarkedsføring.

Det første tegn på, at du har modtaget et dårligt nyhedsbrev, er at du ikke kan huske, at du nogensinde har bedt om at modtage det.

Typisk sker dette, når en virksomhed enten ikke opretholder en regelmæssig e-mail-rutine eller bruger dårlig form og manuelt føjer nogen til deres liste efter at have modtaget et visitkort eller personlig e-mail.

Sørg for, at alle husker dig – den bedste måde at gøre dette på er ikke at lade dine e-mails bortfalde for længe. Prøv at sende mindst en om måneden, hvor en om ugen er tættere på det ideelle.

Jeg finder ud af, at de mest overbevisende nyhedsbreve er dem, der gør et godt stykke arbejde med at blande meddelelser og opdateringer.

For eksempel, mens e-mailen muligvis indeholder en liste over produktopdateringer og billeder, balanceres den af ​​en personlig besked eller et venligt notat.

Som en tommelfingerregel skal du prøve at bruge dit nyhedsbrev som en måde at fremme dit forhold til læseren / kunden snarere end at pitche for dem.

Gem pitchen for unikke opdateringer, tilbud og meddelelser.

Brug af autosvaret

Hvis du lige er begyndt med en e-mail-liste, er det let at forestille dig, at du har tid til personligt at svare på hver ny abonnent.

Men når du først får mere end en håndfuld abonnenter hver dag, bliver det næsten umuligt at holde dette igang.

Du begynder at få flere og mere komplekse kampagner, og det er umuligt at følge med alle sammen hele tiden.

Alligevel ser det ud til, at folk indne for den bedste e-mailmarkedsføring gør denne nøjagtige ting. Hvordan?

Deres hemmelighed er autosvar.

En autosvar gør netop det – den sender automatisk e-mails, som du planlægger på forhånd.

Ved at planlægge et sæt e-mails, der skal sendes på forhånd, kan du forhindre “mørkhed” i en længere periode.

Ofte planlægger virksomheder en række e-mails – der spænder fra et par dage til et par måneder – der automatisk leverer og varmer alle op, der tilmelder sig din liste.

På den måde, når du har brug for at annoncere et nyt produkt eller salg, kan du stole på, at du allerede har haft kontakt.

Da du har opbygget et forhold i flere uger eller måneder, er du meget mindre tilbøjelig til at irritere dine læsere.

Fase III: Analytics og segmentering

Nu hvor du forstår det grundlæggende bag en effektiv e-mailmarkedsføring kampagne, så lad os tale om, hvordan du tager tingene til det næste niveau.

Specifikt involverer det at bruge segmentering og analyse til at begynde at forfine dine udsendelser og generere endnu bedre resultater end du ville med en grundlæggende e-mailmarkedsføring kampagne.

Sådan forstår du din e-mail-analyse

Hver tjenesteudbyder, jeg nogensinde har arbejdet med inden for e-mailmarkedsføring, tilbyder gratis analyser.

Selvom de alle er vigtige, er de 3 vigtigste for mig åben sats, klikrate og afmelding. Lad os nedbryde hver enkelt og se, hvad der er at lære af det.

For det første forklarer din åbne rate, hvor mange mennesker der åbner dine e-mails. Det er baseret på en enkelt usynlig sporingspixel, der indlæses, når nogen klikker på din besked.

Når man ser på åbne priser, vil det normalt fortælle dig, hvor godt du har bygget dit forhold til læsere. Ideelt set er folk glade for at læse dine e-mails og åbne dem hurtigt.

Hvis din åbne sats er lav, betyder det normalt, at du har mange ikke-engagerede abonnenter. Du skal arbejde hårdere på at give værdi og styre forventningerne.

Dernæst viser din klikrate, eller CTR, hvor mange mennesker der klikkede på et link (hvis nogen) i din e-mail.

Hvis din CTR er lav, betyder det, at din besked enten ikke er målrettet nok eller simpelthen ikke kommer igennem. I dette tilfælde skal du fokusere på at forbedre din kopi.

Endelig fortæller din afmeldingsrate dig, hvor mange mennesker der har klikket på knappen “afmeld” nederst i din e-mail.

Hvis din afmeldingsrate er høj i forhold til din tilmeldingsrate, har du passeret punktet med at opbygge værdi og skrive en god kopi … du har noget seriøst arbejde at gøre.

I det væsentlige har du bygget en sigte, og folk, der tilmelder sig, forlader til sidst. Hvis dette er dig, skal du prøve at undersøge, hvornår folk forlader og tage handling baseret på disse lækager.

Hvis de forlader en bestemt autosvar-e-mail, skal du genarbejde den. Hvis de forlader efter marketingmeddelelser, skal du genoprette den måde, du præsenterer tilbud på.

Hvis de forlader tidligt i din tragt, skal du rette din oprindelige opfordring til handling, så den er i harmoni med det, du sender.

E-mail-analyse er afgørende for, at hvis du er opmærksom, giver det dig meget specifikke spor om, hvad du laver forkert.

Selvfølgelig er nøglevariablen her “opmærksom.”

Sådan segmenteres din liste

Hvis du ikke er bekendt med udtrykket inden for e-mailmarkedsføring, er segmentering den praksis at opdele din e-mail-liste i mere målrettede grupper.

Følgende er f.eks. Måder at segmentere en større og mere samlet liste på:

  • Kundeliste (i sammenligning med kundeemner, der ikke har købt)
  • Nyhedsbrev abonnenter
  • Daglig e-mail-liste (i sammenligning med ugentligt, to ugentligt, månedligt osv.)

Når du deler din liste på denne måde, giver du dig selv muligheden for at sende mere målrettet kommunikation.

For eksempel ønsker nogle kunder både produkt- og salgsopdateringer, mens andre måske kun vil høre om nye versioner.

Plus, du kan endda sende specifikke e-mails til købere, der takker dem for deres køb.

Hvis du ikke giver dem chancen for at vælge, risikerer du at miste dem helt. Da kunder er mere tilbøjelige til at købe igen, er det ret oplagt, hvorfor du vil holde dem abonneret på din kunde-e-mail-liste.

Med segmentering kan du kun sende en udsendelse til dem, der ikke åbnede din sidste besked (spørg dem hvorfor) eller til dem, der viste interesse (en anden tonehøjde).

Du kan også opdele testmeddelelser blandt forskellige grupper for at forbedre din bedste praksis.

Som du kan se, er segmentering ikke raketvidenskab, men det er arbejde, hvorfor de fleste ikke tager sig tid til at gøre det rigtigt.

Hvis du gør det, adskiller du dig straks fra pakken.

Læs her om andre måder at føre online markedsføring på.

Hvor meget er din liste værd?

Din e-mail-liste er en af ​​dine mest værdifulde ressourcer, og hvis du lærer at behandle den rigtigt, betaler omkostningerne ved at gøre det for sig selv.

Over tid kan du begynde at spore, hvor mange penge folk på din liste bruger i gennemsnit. Dette vil fortælle dig, hvor meget din liste er værd.

Hvis en liste på 10.000 mennesker normalt bruger $ 50.000 på en kampagne, og du kører to af disse kampagner hvert år, kan du gennemsnitlig beregne det og sige, at hver abonnent er værd $ 10 om året.

Når du laver matematikken sådan, kan du straks forstå, hvordan det at miste flere hundrede abonnenter kan være farligt for din bundlinje.

Konklusion

Hvis du har ignoreret e-mailmarkedsføring, kan det være tid til at revurdere din strategi.

I dag leverer e-mailmarkedsføring enorme afkast til marketingfolk, der er villige til at komme i gang med det. Det behøver ikke at være for kompliceret.

Husk først, at du er gæst i dine abonnenters indbakker. Dine e-mails er altid kun et klik væk fra at miste deres interesse for evigt. Vær høflig, respektfuld og lever værdi.

Når du kommer i gang, skal du bede om tilladelse. Selvfølgelig er det den rigtige ting at gøre. Men i æraen med ny databeskyttelse, som EUs GDPR, er det også et lovkrav.

Du vil gerne følge op med de løfter, du giver. Giv folk det, de har bedt om, og mail regelmæssigt noget, der stemmer overens med deres forventninger.

Der er ingen formel for dette – det handler om, hvad der fungerer bedst for dig og din virksomheds stemme og stil.

Og endelig kan du gå videre til segmentering og analyse, når du har mestret det grundlæggende. Start med at sende separate typer e-mails til forskellige grupper af mennesker og forbedr dig altid.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top