SEO rankering

SEO: Hvilke faktorer påvirker din hjemmesides rankering?

SEO
Businessman draw growing line symbolize growing ranking

Den måde, din side er optimeret på, kan have en enorm indflydelse på dens evne til at rangere.

Hvad er side-rankerings faktorer for SEO?

Rangfaktorer på siden kan have stor indflydelse på din sides evne til at rangere, hvis de er optimeret korrekt. De største faktorer på siden, der påvirker placeringen af ​​søgemaskiner, er:

Indhold på siden

Indholdet af en side er det, der gør det værd at placere et søgeresultat. Det er, hvad brugeren kom til at se, og det er derfor ekstremt vigtigt for søgemaskinerne. Som sådan er det vigtigt at skabe godt indhold. Så hvad er godt indhold? Fra et SEO-perspektiv har alt godt indhold to attributter. Godt indhold skal levere et behov og skal kunne linkes.

Godt indhold leverer en efterspørgsel:

Ligesom verdens markeder påvirkes information af udbud og efterspørgsel. Det bedste indhold er det, der gør det bedste arbejde med at levere den største efterspørgsel. Det kan tage form af en XKCD-tegneserie , der leverer nørdvittigheder til en stor gruppe teknologer, eller det kan være en Wikipedia-artikel, der forklarer verdensdefinitionen af ​​Web 2.0. Det kan være en video, et billede, en lyd eller en tekst, men det skal levere et behov for at blive betragtet som godt indhold.

Godt indhold kan linkes:

Fra et SEO-perspektiv er der ingen forskel mellem det bedste og værste indhold på Internettet, hvis det ikke er linkbart. Hvis folk ikke kan linke til det, er det meget usandsynligt, at søgemaskiner rangerer det, og som et resultat vil indholdet ikke føre trafik til det givne websted. Desværre sker dette meget oftere, end man måske tror. Et par eksempler på dette inkluderer: AJAX-drevne billedserier, indhold, der kun er tilgængeligt efter login, og indhold, der ikke kan gengives eller deles. Indhold, der ikke leverer et behov eller ikke kan linkes, er dårligt i søgemaskinernes øjne – og sandsynligvis også hos nogle personer.

URL

Sammen med smart intern sammenkædning bør SEO’er sørge for, at kategorihierarkiet på det givne websted afspejles i webadresser .

Følgende er et godt eksempel på URL-struktur:

  • http://www.example.org/games/video-game-history

Denne URL viser tydeligt hierarkiet for oplysningerne på siden (historie, da den vedrører videospil i sammenhæng med spil generelt). Disse oplysninger bruges til at bestemme relevansen af ​​en given webside af søgemaskinerne. På grund af hierarkiet kan motorerne udlede, at siden sandsynligvis ikke vedrører historie generelt, men snarere historien om videospil. Dette gør det til en ideel kandidat til søgeresultater relateret til videospilhistorik. Alle disse oplysninger kan spekuleres i uden engang at skulle behandle indholdet på siden.

Følgende er et dårligt eksempel på URL-struktur:

  • http://www.imdb.com/title/tt0468569

I modsætning til det første eksempel afspejler denne URL ikke websteds informationshierarki. Søgemaskiner kan se, at den givne side vedrører titler (/ title /) og er på IMDB-domænet, men kan ikke bestemme, hvad siden handler om. Henvisningen til “tt0468569” udleder ikke direkte noget, som en websurfer sandsynligvis vil søge efter. Dette betyder, at oplysningerne fra URL’en har meget ringe værdi for søgemaskiner.

URL-struktur er vigtig, fordi den hjælper søgemaskinerne med at forstå relativ betydning og tilføjer en nyttig relevansmåling til den givne side. Det er også nyttigt set fra et ankertekstperspektiv, fordi folk er mere tilbøjelige til at linke til det relevante ord eller den relevante sætning, hvis nøgleordene er inkluderet i URL’en.

SEO bedste praksis

Indholdssider er kød fra websteder og er næsten altid grunden til, at besøgende kommer til et websted. Ideelle indholdssider skal være meget specifikke for et givet emne – normalt et produkt eller et objekt – og være hyperrelevante.

Formålet med den givne webside skal angives direkte på alle følgende områder:

  • Titelmærke
  • URL
  • Indhold på siden
  • Billede alt tekst

Wikipedia-artiklen ‘Super Mario World’ er et eksempel på en velindrettet og søgemaskinevenlig webside. Alle dets faktorer på siden er optimeret.

Indholdssiden i denne figur betragtes som god af flere grunde. For det første er selve indholdet unikt på internettet (hvilket gør det umagen værd for søgemaskiner at rangere godt) og dækker en bestemt del information i meget dybde. Hvis en søger havde spørgsmål om Super Mario World, er der en god chance for, at denne side vil besvare deres forespørgsel.

Bortset fra indholdet er denne side lagt godt ud. Emnet på siden er angivet i titelmærket (Super Mario World – Wikipedia, den gratis encyklopædi), URL (http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_World), sidens indhold (sideoverskriften, “Super Mario World “) og inden for alt-teksten til hvert billede på siden.

Wikipedia-eksemplet fortæller læseren, at Super Mario World er et spil udviklet og udgivet af Nintendo til spilsystemet Super Nintendo Entertainment System – det andet eksempel gør det ikke. Søgeresultater i både Bing og Google viser den bedre optimerede sideplacering højere.

En ideelt optimeret webside

En ideel webside skal gøre alt følgende:

  • Være hyperrelevant til et bestemt emne (normalt et produkt eller et enkelt objekt)
    • Inkluderer emne i titelmærket
    • Inkluderer emne i URL
    • Inkluderer emne i billedets alt-tekst
    • Angiver emnet flere gange i hele tekstindholdet
  • Giver unikt indhold om et givet emne
  • Linker tilbage til sin kategoriside
  • Linker tilbage til sin underkategoriside (hvis relevant)
  • Linker tilbage til sin startside (opnås normalt med et billedlink, der viser webstedets logo øverst til venstre på en side)

Tjek vores hjemmeside ordbog ud for flere begreber, der kan være hjælpsomme for dig.

Konklusion

Der er mange forskellige faktorer, som påvirker SEO. Blandt andet er URL, titelmærke, sidens indhold og billedets alt-tekst meget vigtigt for en god SEO.

Ring til os på +45 28 99 29 11 eller kontakt os online for at tale med en strateg om dit websted.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top