Kort

Hvorfor er Google Maps Marketing Så Vigtigt For Din Virksomhed?

kort
A generic city map with an icon

Lokal SEO – dette er det hotteste emne, når det kommer til digital markedsføring. Hvorfor? Det er simpelt: det fungerer! De fleste virksomheder arbejder lokalt, har en lokal forbrugerbase og designer deres produkter eller tjenester til deres lokale marked. Så det er helt indlysende – lokal SEO er en fantastisk måde at få mere lokalt målrettet trafik til dit websted. En af de mest kraftfulde lokale SEO-teknikker er Google Maps marketing.

I denne artikel lærer du følgende:

  • Hvorfor skal du tilføje din forretning til Google Maps?
  • Effektive Maps-marketingstrategier for din virksomhed
  • Hvad er den gode praksis ved optimering af Maps?
  • Hvordan påvirker Maps Rankings din virksomhed?

Google Maps er en fantastisk platform udviklet af Google. Pakket med værktøjer og funktioner, der kan bringe dig foran din konkurrence, er det et af de vigtigste værktøjer, du kan bruge i digital markedsføring. Lad os se nærmere på, hvordan Maps kan hjælpe din virksomhed:

Hvorfor skal du tilføje din forretning til Google Maps?

Google Maps vil være din bedste ven, når det kommer til lokal SEO. Det er det mest populære navigationsværktøj – mere end 67 procent af befolkningen bruger det, mens Waze kommer på andenpladsen med kun 12 procent markedsandel. Det betyder, at det næsten kontrollerer to tredjedele af online-navigationsmarkedet – hvilket er MEGET trafik.

Dette gør Maps til langt det vigtigste værktøj til lokal SEO. Millioner af besøgende bruger det til at søge efter rutevejledning til lokale virksomheder, attraktioner og personlige adresser. Appen er også vigtig, fordi folk bruger den på deres mobile enheder. Mobilappen, især hvis placeringsfunktionen er aktiv, er et stærkt marketingværktøj til din virksomhed.

Hvis Maps implementeres korrekt, kan det blive en af ​​de hurtigste måder at styrke din tilstedeværelse i lokale søgeresultater. Hvad mere er, vil du blive betragtet som en lokal myndighed i din branche og det bedste sted for lokale kunder, der ønsker et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste.

google maps

Effektive Google Maps-marketingstrategier for din virksomhed

Google Maps marketing er i det væsentlige et sæt processer og metoder til at bruge det for at gøre din virksomhed lettere at finde. Google maps-markedsføring er især relevant for lokal søgetrafik (for eksempel folk, der søger efter “bedste frisørsalon i nærheden af ​​mig”).

Lokal trafik er især vigtig for små virksomheder, hvilket gør Google Maps til en af ​​de vigtigste dele af din overordnede digitale marketingstrategi . Her er nogle af de effektive strategier for en lokal forretning.

  • inkluder din placering – din adresse er det vigtigste element i din Google Maps-strategi. Husk, at løsninger som at oprette separate destinationssider, der er målrettet mod andre placeringer, næsten er værdiløse for Google Maps. De vil kun være relevante for dine organiske resultater. Sørg for at medtage din placering nøjagtigt – medtag den fysiske adresse, postboks, lejlighedsnummer og andre vigtige placeringsoplysninger.
  • brug Google My Business – for at få de fulde fordele ved Google Maps-marketing skal du udfylde din Google My Business-profil. Inkluder din webstedsadresse, e-mail, telefonnummer, fysiske adresse og andre oplysninger, du måtte finde relevante.
  • indgående links og citater – links er livsnerven i SEO, og de er også meget vigtige i lokal markedsføring. Google vil se de links og citater, der peger tilbage på dit websted og bedre bestemme din branche, placering og overordnede relevans, hvilket styrker muligheden for at blive vist i lokale søgeforespørgsler.
  • on-side optimering – dit websted skal også være optimeret til lokal SEO. Sørg for, at dit websted indeholder de samme oplysninger, som du indsætter i din Google My Business-profil (samme adresse, telefonnummer, e-mail og åbningstider). Prøv at medtage et indbygget Google Map med din placering og anvisninger i bil, offentlig transport eller til fods.
  • Google Maps-annoncer – hvis du vil bevæge dig væk fra SEO og få øjeblikkelig trafik til dit websted, skal du prøve at promovere din virksomhed på Google Maps. Dine annoncer vises før de organiske resultater og ser lidt anderledes ud. Denne strategi adskiller dig fra dine konkurrenter og giver dig øjeblikkelige resultater, men det koster noget.

Hvad er den gode praksis ved optimering af Google Maps?

Her er de bedste fremgangsmåder, du kan anvende i din Google Maps-marketingstrategi:

google maps
  • få gode citater – de er specifikke for Google Maps markedsføring, og de kommer fra tredje parts hjemmesider, mapper og anmeldelses-platforme. Gode ​​citater med specifik lokal information vil hjælpe dig meget i din lokale SEO-indsats. De vil øge din virksomheds synlighed, omdømme og troværdighed.
  • generere gode anmeldelser – at få Google Maps marketing anmeldelser kan være vanskelig for nogle virksomheder, men det sikreste er at bare bede om en. Du kan bede om en anmeldelse ved at tilbyde incitamenter, specielle tilbud, ”anmeld os” kort, præmier og så videre. De fleste kunder giver gerne en god anmeldelse, hvis servicen er god, så du behøver ikke gøre for meget for at overbevise dem.
  • geo-tagging af dine fotos eller videoer – navngiv dine fotos som “firmanavn + placering” eller “nøgleord + placering”, før du inkluderer dem i din Google My Business. På samme måde skal du prøve at geotagge dine fotos, før du uploader dem. Google læser disse oplysninger og overvejer det, når de viser lokale søgeresultater.
  • brug google indlæg – Google Indlæg er en ny funktion i Google My Business; det giver virksomhedsejere mulighed for at sende og dele indhold på deres Google-lister. Dette indhold vises på din fortegnelse og vil gøre din virksomhed mere relevant lokalt.

Hvordan påvirker Google Maps Rankings din virksomhed?

Hvis din virksomhed er afhængig af lokale kunder, får en god placering i de lokale søgeresultater en enorm indflydelse på din virksomheds succes.

På samme måde kan du få en god Google Maps-placering øge din synlighed og øge antallet af kundeemner og kunder. Brug af Google Maps marketingplatform gør dig til en lokal brancheleder og en pålidelig forretningspartner.

Hvad mere er, Google Maps-marketing fungerer på lang sigt – din virksomhed får flere citater, anmeldelser og backlinks, hvilket yderligere øger sin position i lokale søgeforespørgsler. Du får hurtigere vækst, flere kunder og bedre synlighed i de kommende år.

Konklusion

Google Maps Marketing er vigtigt for din virksomhed, da det styrker din tilstedeværelse i lokale søgeresultater ved at drive mere trafik til din virksomhed. Det er vigtigt at inkludere din placering, lave en Google My Business-profil, og optimere din hjemmeside til lokan SEO, blandt andre ting.

Ring til os på +45 28 99 29 11 eller kontakt os online for at tale med en strateg om dit websted.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top