nyheder

Sådan får du dit websted føjet til Google Nyheder og dermed mere trafik

google nyheder

Du kan få tusindvis af klik til dit websted fra Google Nyheder .

Og du behøver ikke engang at være journalist.

Smarte bloggere, nyhedsudgivere og folk der udøver marketing af digitalt indhold udnytter allerede denne enorme ressource for målrettet trafik og bedre synlighed af søgemaskiner.

Google Nyheder  er forbeholdt websteder og blogs, der offentliggør aktuelle artikler. Du behøver ikke nødvendigvis at være et nyhedswebsted, men hvis du konsekvent sender nyhedsværdigt indhold, er det muligt at blive accepteret. 

Danny Sullivan sagde engang: Hvis du ikke er et nyhedswebsted, vil Google Nyheder og dets webcrawlere sandsynligvis ikke vise dig kærlighed. 

Men det er ikke en garanti.

Hvad er nyheder?

En større søgemaskine som Google definerer nyheder som ” nyligt modtaget eller bemærkelsesværdig information, især om nylige eller vigtige begivenheder.”

Hvis du er i spidsen for din branche og rapporterer oplysninger, der vil være af interesse for dit publikum rettidigt, så er du en nyhedsudgiver.

Google Nyheder er en indholdssyndikationsplatform, som Google introducerede for at hjælpe med at organisere verdens nyheder på mange måder og for at gøre den mere tilgængelig for sine brugere, som en XML for nyheder.

Google Nyheder sender 6 milliarder klik om måneden til udgivere over hele verden. Selvom du kun får 0,0001% af disse klik til dit websted, er det enormt.

Når det er sagt, er det på mange måder en udfordring at få dit websted indekseret som nyhedsudgiver af Google Nyheders sitemap-filcrawler og dine artikler indekseret og rangeret i Google Nyheder.

Lad os se på nogle af de bedste fremgangsmåder for at blive tilføjet til Google Nyheders XML-sitemap, og hvordan du kan få trafik i realtid .

Overhold principperne for god journalistik

Hvis du ser på de seneste tilføjelser til Google Nyheders sitemap syndikeringsplatform, vil du bemærke, at Google for første gang ikke længere er 100% fokuseret på nyhedsrelateret “aktuelle begivenheder” – type indhold. Du kan se det bare ved at se på metatags.

Det har udviklet sig gennem årene til et nyheds-sitemap, der udligner spillereglerne for bloggere, indholdsskabere og nyhedsudgivere. Denne udvikling er måske ikke tydelig fra overskrifterne på søgeudtrykket, men indholdet afslører denne udvidelse.

Imidlertid er principperne for god journalistik ikke blevet kasseret af denne store søgemaskine. Google bekymrer sig stadig om stil og indhold af artikler, især som en del af dets XML. God journalistik handler om at være ærlig og så objektiv som muligt.

Hvorfor tror du, at Google XML-sitemap gennemgår, indekserer og offentliggør tredjepartswebstedindhold fra CNN, BBC, Techcrunch, The Wall Street Journal og andre i sine søgeresultater?

En af grundene er, at disse websteder er ægte nyhedsudgivere og overholder en streng standardpraksis inden for journalistik. De er gennemsigtige, og de overholder den samme professionelle standard. Bare kig på deres søgehistorik, og du kan se, at de tager deres nyheder alvorligt. 

For at blive inkluderet i XML-nyheder skal din rapportering være original, ærlig og velstruktureret med kvalitetstekster, metatags og en autoritativ stemme.

Standardjournalistik handler om efterforskning og ikke kun om søgemaskineoptimering. Så du skal være i stand til og klar til at undersøge en historie og godkende den, før du rapporterer den.

PBS anbefaler, at du præsenterer information fra de mest til de mindst vigtige indholdspunkter, for at din historie kan slå en akkord med redaktører, der igen syndikerer den på Google Nyheder .

Der er en etableret ansøgningsproces for at få dine historier vist på XML-sitemap for Google Nyheder. Men inden du ansøger, skal du følge disse retningslinjer:

1. Kopier ikke fra andre websteder. Skriv originale nyhedsartikler.

Først og fremmest skal du sørge for, at dine historier er originale.

En større søgemaskine som Google ønsker ikke at syndikere det samme stykke indhold ordret, og det er søgealgoritmen, der trækker dig op. Du er nødt til at gøre din historie original med nøjagtige datapunkter fra troværdige kilder. Uanset hvor du har dine oplysninger, uanset om det er køre igennem søgehistorik, sitemap-filer eller udforskning af websider – sørg for, at dine kilder er troværdige.

Prøv for eksempel at tage et kig på Google Nyheder-startsiden. Alle de fremhævede historier er originalt indhold med troværdige kilder. Og intet websted rangeres mere end én gang for sine historier.

Google er en troværdig virksomhed, en stor søgemaskine, der er tillid til af millioner over hele verden. Forestil dig, at Google rapporterer en historie, der er falsk – det ville være en metasøgningskatastrofe!

Hvad tror du ville ske med dets troværdighed?

Og når vi taler om troværdighed, er Google lige så bekymret over forfatterrangering .

Der er ingen bedre måde at blive en velrenommeret forfatter end at skrive til andre nyheds- og magasinsider. Hvis du aldrig har skrevet til pålidelige nyhedswebsteder, såsom Forbes, Inc. eller Business Insider, skal du begynde på det.

Google ved, at velrenommerede forfattere og spaltister ikke kopierer nyhedshistorier fra andre kilder, hvorfor de bliver inkluderet i deres  XML- sitemaps.

I stedet går de ud for at få en original historie . Berømte forfattere, der udgiver originale historier over en periode, får kredit, så de kan opbygge “rang” og forbedre deres omdømme , uanset hvilken onlinepublikation de vælger at skrive for.

En måde at få din historie hurtigt tilføjet til Google Nyheder er at bruge en medforfatter, der har en høj forfatterrang.

Efter Googles opfattelse, og når man leder efter indeslutninger i deres XML-sitemapfil for nyheder, bringer en sådan forfatter et højere niveau af autoritet til dit websted, og den resulterende historie er mere sandsynlig til at være original og troværdig.

2. Skriv overskrifter med nøgleord, der kommunikerer emnerne i historien.

Din overskrift giver et løfte til læseren. Hvis du gør det rigtigt, bliver din nyhedshistorie sandsynligvis afhentet af Google og andre journalister, der kan forstærke indholdets rækkevidde.

Ifølge Poynter skal du ”forsøge at holde dine overskrifter ligetil og usminkede. Brug om muligt kortfattede og velkendte ord. ”

Du kan blive fristet til at bruge numre i dine nyhedsoverskrifter. Brugere elsker jo tal. Men hvis du vil bruge en “listicle” overskriftstype, skal den give specifik indsigt og undgå området “linkbait”. Der er ingen måde, hvorpå linkbait og elendige ankertekster får dig til at blive placeret i Googles nyheder XML sitemap-fil.

Jeg har bemærket, at autoritetswebsteder, der rapporterer historier dagligt, sjældent bruger listerformat eller “nummererede” overskrifter.

Ligesom blogindlæg bestemmer din nyhedsoverskrift, om din historie vil blive syndikeret af Google eller ej.

Her er nogle tip, der hjælper dig med at skrive nyhedsværdige overskrifter, der helt sikkert vises i søgeresultaterne og husk, at den samme tilgang kan tages med dine metatags:

1). Gentag ikke ord: Formålet med at få dit websted eller din historie tilføjet til Google News XML-sitemap er at få klik og visninger fra den enorme brugerbase. Du behøver ikke at gentage ord eller nøgleord i overskriften, som om du aktivt foretager søgemaskineoptimering.

Her er en svag nyhedsoverskrift:

“Hvordan erfarne investorer kan vejlede igangværende investorer”

Undgå denne gentagelse af ord som pesten.

2). Brug aktiv stemme: En nyhedsoverskrift er en hurtig måde at demonstrere, hvad der er inde i historien, og som vil fange øjet for søgemaskinen.

Du må ikke kede brugere eller afskrække journalister fra at vælge din historie. Undgå at bruge en passiv stemme.

I den passive stemme modtager subjekt verbet. For eksempel:

  • Passiv stemme: Mary blev ramt af en bil.
  • Aktiv stemme: Bilen ramte Mary.

En aktiv stemme starter med motivet. Med en aktiv stemme kan du sige mere med færre ord fra den allerførste gang. 

3). Skriv i nutid: Dette er et andet vigtigt punkt, du skal huske på, når du skriver en historieoverskrift med håb om at få den syndikeret i Google Nyheder XML-sitemap-filen.

Selvom selve historien eller indholdet er skrevet i fortid, skal overskriften angive, hvad der sker lige nu. Når alt kommer til alt kaldes det “nyheder”, og det er det XML-sitemap er på udkig efter.

4). Ved, hvilke ord der skal bruges med store bogstaver: Har du bemærket, at ikke alle ord i en nyhedsoverskrift er store? Som en tommelfingerregel skal du bruge det første ord i overskriften med store bogstaver. Du skal også bruge store navneord med store bogstaver.

På Google Nyheds-startsiden anvendes både titelforskrifter og standardord for første ord / navneord.

Hvis du bruger title case, skal du ikke bruge store bogstaver på artikler. Så for eksempel er “Dommer afviser Keshas sidste indsats for at frigøre sig selv fra Dr. Luke” er korrekt, men hvis “for” også blev kapitaliseret, ville det være forkert.

3. Skriv nyhedsrelaterede artikler, ikke stedsegrønt indhold.

Når du tilføjer websteder til Google Nyheder, skal du huske, at en større søgemaskine som Google kun kan omfatte websteder, der følger deres retningslinjer for webmasterværktøjer .

Hvis der ikke er noget rettidigt ved dit emne eller historie, er det ikke nyheder. Det er så simpelt som det. I journalistik er ” timing alt .” Rettigt indhold gør det til toppen, andre går tabt på siderne i søgehistorikken.

For at dit websted skal accepteres, skal du skrive nyhedsrelaterede artikler konsekvent. Stedsegrønt indhold fungerer bare ikke med Google Nyheder.

Bortset fra det har den største søgemaskine Google også specifikke typer indhold, som de accepterer. Med Googles ord :

“Vi inkluderer generelt ikke vejledningsartikler, rådgivningskolonner, jobannoncer eller strengt informationsindhold såsom vejrudsigter og lagerdata.”

I bloggverdenen er oprettelse af stedsegrønne indhold din garanti for bæredygtig organisk trafik. Og Google belønner sådant indhold i dets organiske resultater.

Men den slags indhold er ikke nyheder, så en søgemaskine som Google syndikerer det ikke.

4. Skriv mindst 2 nyhedsartikler hver dag.

Er du den eneste, der administrerer dit websted? Hvis du vil føjes til Google Nyheder, skal du muligvis foretage en ændring.

De fleste nyhedsmediesider, der er syndikeret på Google Nyheder, har flere forfattere. Med andre ord, mere end en person skriver til webstedet.

Tænk på CNN, BBC, Bloomberg, New York Times, Huffington Post og så videre.

Disse websteder opdateres hvert minut af dagen af ​​en afgrøde af produktive forfattere, der er gennemsigtige og nøjagtige i deres rapportering, hvorfor de er så populære i søgemaskinerne.

Du har brug for flere forfattere, der kan finde nye historier, skrive om dem og indsende dem inden for få timer.

Du kan måske finde ud af, at du er nødt til at træne gode forfattere. Du kan starte med at ansætte freelance forfattere og derefter træne dem i den journalistiske tilgang, som Google Nyheder og andre medieplatforme og søgemaskiner kræver for hver historie.

Du bør også arbejde for at lære dine forfattere at følge dine brandretningslinjer, især hvis de skriver for dig for første gang. Lad dem kende de elementer, der skal være til stede i en nyhedshistorie – overskriften, den passende stemme, kravet til kilder og reglerne for citering .

Ideelt set skal du oprette en forfatterside på dit websted, hvor du introducerer hver forfatter på dit team. 

Google beder dig om en liste over forfattere, der rapporterer historier på dit websted. Faktisk skal du indsende kontaktoplysninger for hver forfatter, når du ansøger.

5. Etabler autoritet med din blog.

Google er forståeligt nok strengt med hensyn til det indhold, de anser for at være nyt. Ikke hver artikel er nyhedsrelateret.

Det meste af tiden handler det ikke om historien, men den kontekst eller vinkel, hvormed forfatteren dækkede den, det er derfor, lamestream-medier kan være så populære. 

Da Google brænder for rettidige, opdaterede historier, har du brug for en måde at bevise over for Google, at du har overholdt dets retningslinjer.

Du skal etablere autoritet med din blog . Et kendskab på nettet koger ned til, hvor mange brugervenlige sider og websider, der linker tilbage til din. Webmasterværktøjet kan hjælpe dig med at kontrollere, hvor du står. 

Lad os sige, at din 3 måneder gamle blog har rapporteret rettidige, opdaterede historier, når de udfolder sig.

Et andet websted (siger Mashable) har mere autoritet end din blog og etablerede søgehistorik.

Svar nu på dette spørgsmål:

Hvis din blog rapporterede den samme trendhistorie som Mashable, og begge nyhedshistorier fulgte nyhedsskrivningsstandarden, hvilke af historierne tror du da, at Google ville gennemgå først, indeksere og tilbyde en høj siderankering?

Hørte jeg Mashable?

Du er 100% korrekt.

Årsagen til det er indlysende: Mashable har mere autoritet i søgemaskinerne end din 3 måneder gamle blog.

Mashable udgiver mere rettidigt indhold, fordi det har budgettet til et tilstrækkeligt antal forfattere. Hvis du er en lille virksomhed, kan du ikke slå det.

Opbygning af autoritet med din blog er ikke en ligetil ting. Og det vil bestemt ikke ske natten over.

Du er nødt til at komme væk fra dit websted. Du burde være overalt .

Mens du opbygger din forfatterrangering, skal du altid referere til din historie på en naturlig måde ved at bidrage til andre pålidelige websteder. Ideelt set skal du bruge dit brandede søgeord eller historieoverskrift som ankertekst for at linke tilbage til dit websted.

Jo flere autoritetswebsteder du bidrager til og får links fra, jo mere autoritet får din blog, og jo mere vises du i søgeresultaterne og søgehistorikken. Din blog vil gradvist opbygge momentum. Vær tålmodig!

Sociale medier er lige så vigtige, så spred kærligheden. Bliv aktiv på sociale medieplatforme som Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter.

Læs om hvordan vi kan hjælpe dig med marketing her

Forsøg ikke at kopiere eller efterligne en anden forfatters skrivestil. Find din egen stemme . Bliv ved med det. Det er den eneste måde at skille sig ud fra mængden og få dine nyhedsrelaterede artikler føjet til Google Nyheder.

Når dit indhold er unikt og overbevisende, vil flere mennesker klikke på din overskrift, besøge dit websted og handle.

Men når dine nyheder er som alle andres, har du ikke indflydelse. Til publikum er der intet i det for dem. Derfor forlader de.

Konklusion

Nu hvor du har set muligheden for at få dit websted og dine nyhedsartikler føjet til Google Nyheder, er det tid til at handle og ansøge.

Vær ikke for hurtig til at gøre dette. Du skal først oprette en sti på din blog, som en Google Nyheder-bot eller edderkop kan følge for at gennemgå dine nye historier, når de offentliggøres.

Google foreslår, at du tilføjer et Google Nyheder-sitemap for at gøre det lettere. Hvis din blog er hostet på WordPress CMS, kan du finde Google Nyheder sitemap-plugins i WordPress-lageret.

Når du har installeret et af plugins, kan du ansøge om Google Nyheder. Dette forbinder med din Google Console-konto, hvilket gør det lettere at tilføje flere af dine sider til Google Nyheder. Sørg for at bruge webmasterværktøjet til at kontrollere din indekseringsstatus.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top