Organic vs paid reach

Organisk søgning vs betalt søgning: Markedsførerens håndbog

organisk søgning, betalt søgning

Mere end 90% af onlineoplevelserne starter med en søgemaskine, hvilket resulterer i omkring 3,5 milliarder daglige søgninger – og det er kun på Google. Mens hver virksomhed kan være enig i, at søgning er værdifuld, begynder uenigheder, når det kommer til organisk søgning versus betalt søgning.

Hvilket er bedre, og hvad er forskellene mellem de to?

Denne guide giver en opdeling af betalt søgning vs. organisk søgning. Derudover tilbyder det nyttige råd, når det kommer til at vælge mellem organisk eller betalt søgning efter din online marketing- og reklamestrategi .

Hvad er forskellen mellem organisk søgning og betalt søgning?

Forskellen mellem organisk søgning og betalt søgning er enkel: det er prisen.

Mens organisk søgning fokuserer på ubetalte placeringer i søgeresultaterne, fokuserer betalt søgning på betalte placeringer. Med organisk søgning bruger virksomheder SEO til at optimere deres websteds synlighed eller placering i søgeresultater. Til sammenligning giver betalt søgning brugerne mulighed for at betale for en fremtrædende plads i søgeresultaterne.

Organisk versus betalt søgning: Den ultimative fordeling af fordele

Når det kommer til organisk vs. betalt søgning, tilbyder hver enestående fordele, som inkluderer:

Fordele ved organisk søgningFordele ved betalt søgning
Ingen omkostningerGenererer øjeblikkelige resultater
Leverer en imponerende ROILeverer en imponerende ROI
Forbindelser på fordeleneTilbyder søgeordsdata til SEO
Øger troværdighedenHar plads til ethvert budget
Tiltrækker relevante brugereTiltrækker brugsklare brugere
Giver handlinger, der kan handlesGiver handlinger, der kan handles
Understøtter andre marketingkanalerUnderstøtter andre marketingkanaler

De 7 fordele ved organisk søgning

Organisk søgning giver din virksomhed syv forskellige fordele, herunder følgende:

  1. Organisk søgning koster intet

Sammenlignet med betalt søgning kommer organisk søgning med nul forhåndsomkostninger.

Din virksomhed behøver ikke at finde midler i dit budget for at give dit team f.eks. En månedlig annonceudgift. Alt hvad du behøver med organisk søgning er tid. Denne tidsforpligtelse kan variere fra at undersøge SEO-basics til at opbygge en strategi til at skabe optimeret indhold og mere.

Mens du kan investere penge i organisk søgning, har du friheden til at vælge.

For eksempel kan din virksomhed ansætte et SEO-agentur eller en konsulent. Du kan også investere i nogle betalte SEO-værktøjer, som Ahrefs eller SEMrush. At købe disse tjenester og værktøjer er dog ikke et krav eller en barriere for at få dit websted front-and-center i organiske søgeresultater.

  1. Organisk søgning giver et imponerende investeringsafkast

Når det kommer til organisk søgning vs. betalt søgning, er investeringsafkast (ROI) et ubestrideligt diskussionspunkt. Uanset kanalen, uanset om det er organisk søgning, social eller betalt søgning, vil du have et afkast på din indsats.

Den gode nyhed er dog, at optimering af dit websted til organisk søgning (eller brug af SEO) tilbyder en imponerende ROI.

Derfor siger næsten 90% af marketingfolk SEO er en succes. Mens det er svært at sætte et nøjagtigt tal til SEO’s gennemsnitlige ROI, kan du nemt måle afkastet af din SEO-strategi . Du kan også gennemse casestudier for at se virkningen af ​​en velafrundet SEO-strategi.

For eksempel optimerede en bygningsløsningsudbyder ved navn Reynolds Building Solutions sin synlighed i søgeresultaterne for at generere nogle imponerende year-over-year (YOY) resultater og afkast.

Disse resultater omfattede :

  • 43% YOY organisk trafikstigning
  • 71% YOY organiske kontaktformularindlæg

Med organisk søgning og en smart strategi til det kan din virksomhed også opnå effektive resultater!

  1. Organiske søgeforbindelser på fordelene

Organisk søgning giver også fordele, der sammensættes.

Når du starter og vedligeholder din SEO-strategi samt udvider den, kan din virksomhed maksimere alle fordelene ved organisk SEO. Når du opretter must-share indhold, tiltrækker du links til dit websted fra andre websteder, plus får brancheprat om din virksomhed.

Alle disse fordele sammensættes, fordi du fortsætter med at oprette A-plus-indhold og kan generere mere:

  • Trafik
  • Leads
  • Indtægter
  • Ranglister
  • Og mere

Den bedste del er, at din virksomhed ikke behøver at betale for disse fordele, som når nogen klikker på din annonce med betalt søgning. I stedet fortsætter du med at høste fordelene ved dine organiske søgningsoptimeringer gratis.

  1. Organisk søgning øger troværdigheden

Fra et brugersynspunkt kan organisk søgning øge din troværdighed.

Uanset om en person søger efter behageligt fodtøj til en ferie eller pålidelig software til en virksomhed, giver din virksomhed et positivt første indtryk, når du vises øverst i organiske søgeresultater.

Til sammenligning kan organisationer, der vises i den betalte sektion, virke mindre troværdige.

For ikke at nævne, hvis din virksomhed vises i flere forskellige organiske søgeresultater, kan den øge en brugers brandbevidsthed for din virksomhed. At fortsætte med at se dit websted i resultater øger også din troværdighed, fordi du fortsætter med at dukke op som en ressource for deres spørgsmål.

Mens du kan målrette informationssøgninger med betalte annoncer, er det ikke en almindelig tilgang. Din virksomhed betaler for hvert klik, hvorfor mange virksomheder vælger at målrette mod transaktionelle søgninger. Disse søgninger, i modsætning til informative, har en stor chance for at lede til salg.

Som et resultat er organisk søgning fremragende til at nå de bedste brugere i tragten og opbygge troværdighed.

  1. Organisk søgning tiltrækker relevante brugere

I debatten om organisk søgning vs. betalt søgning udmærker organisk søgning ved at hjælpe din virksomhed med at nå interesserede brugere. Uanset om du ønsker at gøre top-, mellem- eller bundtragtbrugere opmærksomme på din virksomhed, kan du gøre det med organisk søgning.

Husk, med naturlig søgning kan din virksomhed målrette mod en række søgninger uden de forudgående omkostninger ved betalt søgning. Denne funktion giver dig mulighed for at maksimere din tilstedeværelse i søgeresultater relateret til din branche, målgruppe, forretning og produkter eller tjenester.

Organisk søgning giver dig også mulighed for at drage fordel af indholdsmarkedsføring .

Mens indholdsmarkedsføring spiller en rolle i betalt søgning (når alt kommer til alt skal du sende brugere et sted, når de klikker på din annonce), er det kendt mere for dens indvirkning på søgemaskineoptimering. Det skyldes, at indhold oprettet til indholdsmarkedsføring ofte tager en informativ og uddannelsesmæssig tilgang.

Brugere reagerer godt på denne form for indhold. En nylig undersøgelse viste for eksempel, at 70% af brugerne foretrækker at lære virksomheder at kende gennem artikler versus annoncer. Derudover indrømmede 61% af brugerne , at de kan lide virksomheder, der producerer originalt indhold mere end virksomheder, der ikke gør det.

Med organisk søgning – understøttet af en konkurrencedygtig SEO-strategi – kan din virksomhed høste flere fordele. Du kan opbygge din tilstedeværelse på tværs af søgeresultater, skrive og udgive nyttigt indhold til din målgruppe og senere drive køb, butiksbesøg, citatanmodninger og mere.

  1. Organisk søgning giver handlingsmæssige data

Som enhver anden digital marketingstrategi giver organisk søgning dit team handlingsmæssige data.

Sammenlignet med traditionel markedsføring tilbyder online markedsføring data i realtid . Uden tvivl ved du for eksempel, at dit seneste blogindlæg tjener omkring 15 visninger hver dag, eller at din serviceside genererer fem kundeemner hver uge.

Disse data kan have en enorm indflydelse på din SEO såvel som din overordnede marketingstrategi.

Med nøjagtige, ajourførte oplysninger kan du foretage databasede forbedringer af din tilgang. Disse opdateringer kan hjælpe din virksomhed med at tiltrække brugere af højere kvalitet, vises i mindre konkurrencedygtige søgeresultater og understøtter dine mål for vækst i år og næste år.

Det er vigtigt at nævne, at hvis du ønsker at bruge organisk søgning og dens data til din fordel, at du har brug for et SEO-værktøjssæt. Google Analytics er for eksempel et must-use (og gratis) webstedsanalyseværktøj til SEO.

  1. Organisk søgning understøtter andre marketingkanaler

En sammenhængende tilgang til online marketing fungerer godt. Hvis din sociale marketingkampagne f.eks. Understøtter dine organiske søgeinitiativer, sætter du din virksomhed op til succes og nogle upåklagelige resultater.

Derfor hævder begge kanaler i den betalte vs. organiske søgedebat denne fordel.

Med organisk søgning kan du støtte flere marketingkanaler, herunder:

  • Social
  • Betalt
  • E-mail
  • Video
  • Og mere

For eksempel, hvis dit team lancerer en række nyttige blogindlæg, kan du genbruge det indhold til dine sociale mediekanaler. Dit næste Facebook-indlæg kunne for eksempel dele et pull-tilbud med en iøjnefaldende statistik, der får brugere interesseret i at læse din artikel.

Denne organiske søgefordel afhænger dog af dit team og din strategi.

Du skal justere disse marketingkanaler. Det betyder, at hvis du har et teammedlem, der arbejder på dine sociale kampagner og et andet med din content marketing-strategi, skal de koordinere med hinanden for at maksimere virkningen af ​​al din indsats.

De 7 fordele ved betalt søgning

Betalt søgning giver din virksomhed syv unikke fordele:

  1. Betalt søgning genererer øjeblikkelige resultater

I debatten om organisk søgning vs. betalt søgning får betalt søgning et løft med sin behandlingstid.

Når din virksomhed annoncerer via betalte kanaler, kan du se resultater, så snart dine annoncer bliver live. I de fleste tilfælde godkender reklameplatforme som Google Ads eller Facebook Ads dine kampagner og annoncer på få minutter.

Officielt giver hver platform godkendelse inden for 24-72 timer.

Den hurtige godkendelsestid plus den maksimale levering eller tilstedeværelse af dine annoncer hjælper din virksomhed med at få øjeblikkelige resultater. Uanset om du ønsker at tjene klik, citere anmodninger, køb, visninger eller en anden handling, vil du ofte se resultater med det samme.

Denne fordel kan hjælpe din virksomhed enormt, især hvis resultaterne genererer indtægter.

  1. Betalt søgning tilbyder søgeordsdata til SEO

Når du annoncerer online, modtager du nyttige stykker brugerdata, herunder:

  • Nøgleord
  • Beliggenhed
  • Alder
  • Og mere

Mens demografiske oplysninger, som placering, kan hjælpe din overordnede markedsføringsmetode, er søgeordsdata til gavn for din SEO-strategi. Med søgeordsdata fra dine betalte kampagner kan du oprette splinternyt indhold til at målrette mod disse søgeord.

For eksempel, hvis du tjener et betydeligt antal klik og konverteringer fra nøgleordet “husrengøring for ejendomsmæglere”, kan din virksomhed beslutte at oprette en serviceside dedikeret til dette søgeord. Denne nye side kan hjælpe din virksomhed med at rangere dette søgeord med høj værdi organisk.

En rangordning på den første side for den slags søgeord kan generere nye kundeemner og indtægter.

Du giver dig selv også chancen for at tjene disse kundeemner og salg uden at betale for dem. I stedet for at klikke på dine betalte annoncer, kunne brugerne finde dig organisk snarere end gennem betalt søgning. Denne fordel giver dig chancen for at omdirigere dit annonceudgifter til en anden kampagne eller annoncegruppe.

  1. Betalt søgning giver en imponerende ROI

ROI er en anden fordel ved betalt søgning i debatten om organisk vs. betalt søgning.

Mens hver kampagne er forskellig, viser undersøgelser, at de fleste virksomheder tjener et gennemsnitligt investeringsafkast på $ 8 for hver $ 1, der bruges , når de bruger Google Ads . Samlet set genererer betalte kampagner et gennemsnitligt afkast på $ 2 for hver $ 1 investeret .

Når din annonceringsindsats skaber et imponerende afkast, er det let at tjene support fra virksomhedsledere. De kan se, at betalte kanaler, såsom søgning, social eller geofencing, bidrager til organisationens bundlinje samt langsigtede mål for vækst.

  1. Betalt søgning tiltrækker klar-til-køb brugere

I de fleste strategier fokuserer betalt søgning på målgruppemedlemmer med en transaktionsmæssig hensigt.

Disse brugere vil f.eks. Købe et produkt eller har brug for at finde en tjenesteudbyder. De er klar til at købe. Alt, hvad de har brug for, er retninger til et velrenommeret firma, der tilbyder det, de har brug for, og du kan påtage dig den rolle med betalt søgning.

At målrette dine annoncer mod brugere, der er klar til at købe, og transaktions søgninger hjælper din virksomhed med at generere øjeblikkelige resultater og indtægter. Derfor kommer transaktionssøgninger ofte med højere annonceringsomkostninger.

For at få de bedste resultater skal du overvåge dine annoncebud og omkostninger for at sikre, at du modtager det ønskede investeringsafkast og de resultater.

  1. Betalt søgning giver handlingsbare data

Ligesom organisk søgning giver betalt søgning også dit team handlingsmæssige data.

Et par eksempler på annoncekampagnedata inkluderer:

  • Nøgleord
  • Tid på side
  • Demografi
  • Og mere

Mens du kan bruge nogle af dine betalte søgningsdata i din markedsføring såvel som din SEO-strategi, giver den mest værdi til dine betalte kampagner. Baseret på dine kampagnedata kan din virksomhed for eksempel foretage forbedringer af din annoncestrategi.

Som reaktion på en lav klikfrekvens (CTR) på en annonce kan dit team f.eks. Brainstorme ny annoncekopi. Eller du kan revidere dit bud, opdatere din destinationsside eller foretage en anden ændring af din annoncestrategi.

Afhængigt af dine ændringer (og de genererede resultater) kan din virksomhed muligvis anvende disse opdateringer andre steder. For eksempel kan du medtage nogle højtydende annoncekopier i din messaging på tværs af servicesider.

  1. Betalt søgning understøtter andre marketingkanaler

I den organiske søgning vs. betalte søgedebat understøtter begge andre marketingkanaler.

Med betalt søgning kan din strategi hjælpe flere andre kanaler, herunder:

  • Økologisk
  • Social
  • E-mail
  • Og mere

For eksempel kan du bruge søgeordsdata til at inspirere nyt indhold til din organiske søgestrategi. Eller du kan anvende annonce kopi og annonce design til dine sociale medier reklamekampagner . Du kan endda bruge PPC til at oprette din e-mail-abonnentliste , som kan hjælpe dig med at generere og pleje værdifulde kundeemner .

  1. Betalt søgning rummer ethvert budget

Sammenlignet med traditionel reklame tilbyder digital reklame fleksibilitet, når det kommer til annonceudgifter.

På tværs af betalte søgekanaler kan du indstille et tilpasset budget til din virksomhed.

Uanset om du vil bruge $ 100 eller $ 1000 pr. måned, kan du, når du annoncerer på netværk som Google Ads eller Facebook Ads. Det er dog vigtigt at nævne, at din branche og strategi kan påvirke, hvad du investerer.

Hvis du opererer i en konkurrencedygtig branche som f.eks. Forbrugertjenester, skal du muligvis øge dit månedlige annonceudgifter. Det skyldes, at den gennemsnitlige pris pr. Klik (CPC) for forbrugertjenester er mere end $ 6,50.

Underinvestering af din betalte søgestrategi vil kun skade din kampagnes effektivitet og ROI.

For de bedste resultater skal du undersøge din branche og gennemsnitlige CPC, før du starter din kampagne.

Gratis værktøjer som keywordtool.io kan hjælpe dig med at undersøge søgeord. Disse data kan hjælpe dig med at indstille en basislinje for dit budget og dine bud. Start lille med din investering, og øg den derefter baseret på dine første kampagnedata.

Betalt kontra organisk søgning: Den komplette ulempe

Mens betalt søgning og organisk søgning tilbyder unikke såvel som lignende fordele, har de også nogle ulemper. Før din virksomhed begynder at bruge en af ​​dine digitale marketingstrategier, er det nyttigt at gennemgå disse ulemper.

Et hurtigt resume af ulemperne i den betalte vs. organiske søgedebat inkluderer:

Ulemper ved organisk søgningUlemper ved betalt søgning
Brug for rutinemæssig vedligeholdelseKræver konstant vedligeholdelse
Det tager tid at levere resultaterKoster penge på forhånd
Kæmper for fast ejendom fra søgemaskinerGiver kortsigtede resultater
Kræver SEO baggrund og dygtighedKræver PPC baggrund og dygtighed

De 4 ulemper ved organisk søgning

De fire ulemper ved organisk søgning inkluderer:

  1. Organisk søgning kræver rutinemæssig vedligeholdelse

Brug af organisk søgning såvel som SEO er ikke et engangsprojekt.

Du skal løbende optimere dit websted for at maksimere din tilstedeværelse i søgeresultaterne. Disse opdateringer kan variere fra side hastighed forbedringer til titel-tag tweaks til opsøgende indsats til generering af nyt indhold.

Hvis du opgiver organisk søgning efter lanceringen, kan din virksomhed ikke se de ønskede resultater.

Dine sider vises f.eks. Ikke på den første side med relevante søgeresultater. De falmer til side to og til sidst side tre, fire osv., Fordi andre virksomheder producerer indholdet og optimerer deres websteder til disse søgeresultater.

For mange virksomheder er denne ulempe massiv i diskussionen mellem naturlig søgning vs. betalt søgning.

Det skyldes, at mange ikke har tid, ressourcer eller teammedlemmer til at styre en organisk søgestrategi på fuld tid. Virksomheder kan dog ikke ignorere fordelene ved naturlig søgning. Når alt kommer til alt, er det sådan, at 80% af shopperne og 71% af forretningskøberne undersøger deres næste køb.

Hvis dit team ved, at denne ulempe vil påvirke din strategi, skal du overveje at ansætte et SEO-bureau .

  1. Organisk søgning tager tid at levere resultater

Mange virksomheder og ledere, der er nye inden for organisk søgning, føler sig nervøse for SEO’s leveringstid.

Mens betalt søgning kan begynde at føre kundeemner, ordrer og indtægter med det samme, tager det organisk søgning flere måneder at levere resultater. Det skyldes, at placering der vises i søgeresultaterne kan tage tre til seks måneder , især hvis dit mål er side 1.

Ingen kan fremskynde denne proces – ikke engang et SEO-bureau.

Derfor, hvis du beslutter dig for at bruge organisk søgning, skal du forberede teammedlemmer og virksomhedens beslutningstagere til ventetiden. At informere alle på forhånd versus senere kan spare tid og gøre forventningerne rimelige.

  1. Kæmper for fast ejendom fra søgemaskiner

Søgeresultaterne har ændret sig hurtigt gennem årene.

Mens udviklingen af ​​søgeresultater har forbedret brugeroplevelsen, har ændringen påvirket organisk søgning. Nu skal websteder ikke kun kæmpe mod konkurrenter om fast ejendom i søgeresultaterne, men også søgemaskiner som Google.

Denne situation giver betalt søgning en lille fordel i debatten om organisk søgning vs. betalt søgning.

Sammenlignet med betalt søgning, der modtager en fremtrædende placering i søgeresultaterne, skal organiske søgeresultater konkurrere med elementer som featured uddrag , video- og billedkaruseller og lokale søgepakker .

Alle disse elementer kan gøre tiltrækning af organisk søgetrafik udfordrende, men ikke umulig.

  1. Kræver SEO baggrund og færdighedssæt

Som med ethvert område af webmarkedsføring har du brug for et bestemt sæt færdigheder for at få succes med SEO.

Det betyder ikke, at dit team ikke kan lære SEO. Hvad det betyder er, at dit team bliver nødt til at bruge tid på at lære om SEO , hvad enten det er med gratis kurser, online guider eller praktisk træning fra en erfaren konsulent .

Dette krav kan dog vise sig at være udfordrende for mange virksomheder.

Din organisation giver f.eks. Muligvis ikke det nødvendige budget eller arbejdstid til at opbygge dine SEO-færdigheder, hvilket kræver, at du og dit team bruger din personlige tid på at lære om SEO. Denne situation gør det ofte umuligt at lancere en vellykket SEO-strategi.

Derfor vil mange virksomheder, selv små til mellemstore virksomheder, ansætte et SEO-agentur .

De 4 ulemper ved betalt søgning

De fire ulemper, der følger med betalt søgning, inkluderer:

  1. Betalt søgning koster penge på forhånd

Når din virksomhed investerer i betalt søgning, skal du indstille og give dine annonceudgifter.

Hvis du ikke har et annonceringsbudget, kan du ikke annoncere.

Derfor kommer omkostninger ofte op som en ulempe, når det kommer til betalt søgning vs. organisk søgning. Du har brug for virksomhedsledere for at logge af på en betalt reklamekampagne på forhånd, hvilket kræver, at dit team udvikler en fuldgyldig strategi for annoncering online.

Dette krav kan dog hjælpe din virksomhed med at starte en smart og grundig kampagne.

Du ved f.eks. Hvad du vil opnå med betalt søgning, og hvordan du planlægger at gennemføre det. Derudover forstår du landskabet, når det kommer til, hvilke konkurrenter der annoncerer, og hvor de reklamerer online.

Alle disse detaljer kan hjælpe dig med at budgettere og starte en vellykket strategi.

  1. Betalt søgning kræver konstant vedligeholdelse

Ligesom organisk søgning kræver betalt søgning også dit teams opmærksomhed.

I sammenligning med organisk søgning kræver betalt søgning dog oftere opmærksomhed. Mange online-reklamespecialister anbefaler f.eks., At virksomheder kontrollerer deres betalte annoncer mindst en gang om ugen.

Mindre end 30% af virksomhederne har dog set på deres kampagner i den sidste måned.

Denne kendsgerning understreger den vanskelighed, der følger med betalt søgning, i det mindste for de fleste virksomheder. Mange kæmper for at finde tid til at tjekke ind på deres kampagner. At glemme dine betalte annoncer kan dog resultere i tabte konverteringer og salg samt oppustede annonceudgifter.

  1. Betalt søgning giver kortsigtede resultater

En betalt søgekampagne udfører så længe du investerer i den. Når du stopper, så gør resultaterne.

Denne ulempe ved betalt søgning versus organisk søgning kan placere din virksomhed i en ubehagelig position. Du bliver fx afhængig af indtægterne fra dine betalte annoncer, hvilket tvinger dig til fortsat at støtte strategien.

Mens betalt søgning giver masser af fordele, vil du ikke blive 100% afhængig af det.

Du har brug for fleksibilitet med dine digitale marketingstrategier.

I stedet for at tiltrække 100% af dine kundeemner fra betalt søgning, vil du f.eks. Have en balance mellem kanaler. Måske kommer 50% fra betalt søgning for eksempel og 25% fra organisk og 25% fra socialt.

På den måde kan du skræddersy dine betalte søgningsinitiativer til dit budget og mål.

  1. Kræver PPC baggrund og dygtighed

Ligesom organisk søgning vil betalt søgning kræve en PPC-baggrund og en dygtighed.

Før du starter en betalt søgekampagne, er det vigtigt, at dit team gennemfører PPC-træning. Uanset om du gennemfører et onlinekursus, læser en vejledningsvejledning eller samarbejder med en konsulent, skal du have lidt øvelse, inden du begynder at annoncere og dyppe ind i dit annonceudgifter.

Hvis du går i betalt søgning uden nogen baggrundskendskab, risikerer du flere fejl, herunder:

  • Overstiger dit månedlige annonceudgifter
  • Sende dit publikum til den forkerte destinationsside
  • Fejlagtig administration af dine annonceeffektivitetsdata
  • Forkert målretning af dine søgeord eller målgruppe

Alle disse fejl kan skade din kampagnes ydeevne og support fra virksomhedsledere.

Selv med et bedre perspektiv på organisk søgning i forhold til betalt søgning kan du stadig undre dig over: “Er organisk søgning eller betalt søgning bedre?” Der er ikke et endeligt svar på dette spørgsmål. De fleste digitale marketingfolk er imidlertid enige om, at organisk søgning og betalt søgning giver tilstrækkelige fordele til at gøre brug af begge det værd.

Skal virksomheder bruge organisk eller betalt søgning eller begge dele?

De fleste virksomheder drager fordel af at bruge organisk søgning og betalt søgning i deres online marketingstrategi.

Da organisk søgning og betalt søgning har unikke fordele, er de nyttige til at nå forskellige mål i din strategi. Hvis du f.eks. Ønsker at promovere en ny tjeneste, er betalt søgning en fremragende kanal. Til sammenligning kan organisk søgning fungere godt for et eksisterende produkt med lav efterspørgsel.

For at finde ud af, hvilken kanal din virksomhed skal bruge til dine mål, skal du redegøre for, hvad du vil opnå. Match derefter dette mål med kanalen / kanalerne, der kan hjælpe dig med at nå dette mål. Din annoncekampagne for en ny tjeneste kan f.eks. Også indeholde en optimeret serviceside til organisk søgning.

Alt hvad du behøver at vide om organisk søgning

Uanset om du er nysgerrig efter, hvad organisk søgning betyder, eller hvordan organisk søgning fungerer, giver dette afsnit alt hvad du har brug for. Få alle dine spørgsmål besvaret, og lær mere om fordelene ved at bruge naturlig søgning i din digitale marketingstrategi.

Hvad betyder organisk søgning?

Organisk søgning beskriver handlingen ved at bruge søgemaskiner til at finde oplysninger om et koncept, produkt, service, forretning og mere. Efter en søgning udarbejder søgemaskiner en relevant liste over betalte og ikke-betalte resultater baseret på dets sideindeks og søgemaskinealgoritme.

Hvor vises organiske søgeresultater?

Normalt vises organiske søgeresultater øverst på siden eller under tre annoncer. I nogle tilfælde vises ubetalte søgeresultater lavere, når et SERP-element (search engine results page (SERP)) udløses, som f.eks. Et udvalgt uddrag , en lokal 3-pakke eller afsnittet “Folk spørger også”.

Hvor meget koster organisk søgning?

Optimering af dit websted til organisk søgning samt optimering af nogle faktorer uden for webstedet for at forbedre din synlighed i organisk søgning koster intet at starte. Hvis du beslutter dig for at ansætte et SEO-agentur, bruger de fleste virksomheder dog $ 750 til $ 2000 pr. Måned .

Virksomheder kan også investere i et engangsoptimeringsprojekt, der koster mellem $ 5000 til $ 30.000. Denne service kan fungere, hvis din virksomhed administrerer din SEO proaktivt. Hvis du ikke gør det, vil du se midlertidige returneringer fra en engangsleje.

Fungerer organisk søgning?

Ja! Organisk søgning er en pålidelig kanal for virksomheder, der ønsker ikke kun at øge deres online synlighed, men også generere kvalificerede kundeemner, tiltrække fodtrafik i butikken, opbygge onlinesalg og endda vokse deres virksomheder.

Derfor kalder 89% af marketingfolk SEO vellykket.

Mange virksomheder, især små til mellemstore virksomheder (SMB’er), er imidlertid ikke opmærksomme på fordelene ved organisk SEO. En nylig undersøgelse viste for eksempel, at kun 33% af SMB’er optimerer deres websteder.

Virksomheder, uanset størrelse, bør optimere til organisk søgning.

De fleste forbrugere og erhvervskøbere bruger søgning til at finde nye produkter, forskningstjenester og foretage indkøb. Mange henviser også til websteder på den første side med søgeresultater snarere end den anden for at få deres oplysninger.

Den første side fanger for eksempel 71% af alle klik . I mellemtiden tjener den anden og tredje side med søgeresultater 6% af alle klik. Hvis din virksomhed ønsker at bruge organisk søgning til din fordel, skal du ikke kun optimere dit websted, men også optimere dit websted bedre end nogen anden på dit marked.

Uanset hvad du vil lære om betalt søgning, fra hvad det er til hvor meget det koster, giver dette afsnit en komplet ressource til betalt søgning. Få alle de oplysninger, du har brug for for at komme videre med din betalte søgestrategi nedenfor.

Hvad betyder betalt søgning?

Betalt søgning beskriver en online strategi til at promovere din virksomhed gennem betalte annoncer. Disse annoncer vises øverst og nederst på søgeresultaterne på desktop og mobil på søgemaskiner som Google og Bing.

Hvor vises betalte søgeresultater?

Et betalt søgeresultat kan vises øverst og nederst i søgeresultaterne. I de fleste tilfælde genererer søgemaskiner tre betalte annoncer øverst og tre betalte annoncer nederst. Betalte søgeresultater kan have forskellige formater afhængigt af annoncetypen.

En typisk betalt søgeannonce har for eksempel en overskrift og beskrivelse. De kan også omfatte nogle undersidelinks eller webstedsudvidelser, der giver yderligere oplysninger, f.eks. Et telefonnummer. En shoppingfokuseret annonce inkluderer dog et billede, en overskrift, en pris og en webadresse.

Brugere kan også komme på tværs af lokale annoncer, der reklamerer for en nærliggende virksomhed.

Disse annoncer vises ofte til søgninger med en lokal hensigt, som om nogen ville søge efter en blikkenslager, tagdækker eller havearbejder. Disse annoncer inkluderer oplysninger om virksomhedens serviceområde, kontaktoplysninger, åbningstider og vurderinger.

Uanset hvad giver placeringen af ​​betalte søgeannoncer din virksomhed øget synlighed.

Hvor meget koster betalt søgning?

Omkostninger til betalt søgning afhænger af flere faktorer, herunder platformen, strategien og tjenesteudbyderen, hvis de er ansat. I gennemsnit bruger de fleste virksomheder dog $ 9000 til $ 10.000 pr. Måned på betalt søgning.

Dine omkostninger kan dog variere, så brug dette nummer som en reference snarere end en standard.

Fungerer betalt søgning?

Ja – betalt søgning er en vellykket og rentabel kanal for virksomheder på tværs af brancher.

Selvom din virksomhed fungerer offline, kan du bruge betalt søgning til at skabe fodtrafik. Cirka 75% af de mennesker, der foretager en lokal søgning, besøger f.eks. Virksomhederne inden for en dag. Det er en enorm konverteringsfrekvens, og det kan din virksomhed også opleve med den rigtige strategi.

Konklusion

I debatten om organisk søgning vs. betalt søgning er der ikke en endelig vinder.

Begge kanaler tilbyder enorm værdi for virksomheder, uanset om du opererer online eller offline. Derfor skal din virksomhed drage fordel af begge dele og indarbejde dem i din online marketingstrategi i år.

Hvis du har brug for professionel hjælp, når det gælder optimering af dit websted til organisk søgning og udvikling af dine kampagner til betalt søgning, kan Meseo hjælpe. Vi har hjulpet vores kunder med at vokse og tager deres virksomheder til nye niveauer.

Ring til os på +45 28 99 29 11 eller kontakt os online for at tale med en strateg om dit websted.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top