schema markup

Schema Markup: Sådan kan du styrke din SEO

schema markup

En af de seneste udviklinger inden for SEO kaldes schema markup. Denne nye form for optimering er en af ​​de mest kraftfulde, men mindst udnyttede former for SEO, der er tilgængelige i dag. Når du først har forstået konceptet og metoden til schema markup, kan du øge dit websted på søgemaskinens resultatsider (SERP’er) .

Mit mål i denne artikel er at vise dig nøjagtigt, hvordan du kommer i gang ved hjælp af schema markup til dit websted.

Hvad er schema markup?

Schema markup er kode (semantisk ordforråd), som du placerer på dit websted for at hjælpe søgemaskinerne med at returnere mere informative resultater for brugerne. Hvis du nogensinde har brugt rich snippets , forstår du nøjagtigt, hvad skemaopmærkning handler om.

Her er nogle fakta om schema markup:

Schema fortæller søgemaskiner, hvad data betyder

Indholdet på dit websted indekseres og returneres i søgeresultaterne. Naturligvis. Men med schema markup indekseres noget af dette indhold og returneres på en anden måde .

Hvordan? Fordi markeringen fortæller søgemaskinen, hvad dette indhold betyder. Lad os for eksempel sige ordet “Meseo” vises i en artikel. Søgemaskinen ser dette og producerer en SERP-post med “Meseo.”

Har du ikke tid til alt dette, og vil du have mit team til gøre det for dig?


og se, hvordan vi kan give dig enorme mængder trafik.

Se hvordan mit bureau kan føre til enorme mængder trafik til dit websted

Men hvis jeg sætter det rigtige schema markup omkring navnet “Meseo”, har jeg netop fortalt den søgemaskine, at “Meseo” er forfatter til artiklen, ikke bare et par tilfældige ord. Søgemaskinen giver derefter resultater, der viser bedre information for den bruger, der søgte efter “Meseo.”

Schema.org forklarer det på denne måde:

De fleste webmastere kender HTML-tags på deres sider. Normalt fortæller HTML-tags browseren, hvordan de oplysninger, der er inkluderet i tagget, skal vises. For eksempel beder <h1> Avatar </h1> browseren om at vise tekststrengen “Avatar” i overskrift 1-format. HTML-koden giver dog ingen oplysninger om, hvad denne tekststreng betyder – “Avatar” kan henvise til den meget succesrige 3D-film, eller den kan henvise til en type profilbillede – og dette kan gøre det vanskeligere for søgning motorer til intelligent visning af relevant indhold til en bruger.

Schema markup bruger et unikt semantisk ordforråd i mikrodataformat

Du behøver ikke at lære nye kodningsfærdigheder. Websider med markering bruger stadig HTML. Den eneste forskel er at tilføje bits af ordet schema.org til HTML Microdata .

Schema.org, webstedet for Schema Markup, er en samarbejdsindsats fra Teams hos Google, Bing og Yahoo

Det er ikke alt for ofte, at konkurrenter mødes for at hjælpe hinanden, men Schema.org er netop den slags samarbejde mellem brancher. Det, du har, er derfor et aftalt sæt kodemarkører, der fortæller de store søgemaskiner, hvad de skal gøre med dataene på dit websted.

Schema markup blev opfundet for brugere

Når et websted har schema markup på plads, kan brugere i SERP’erne se, hvad et websted handler om, hvor de er, hvad de laver, hvor meget ting koster plus masser af andre ting. Nogle mennesker har valgt at kalde schema markup “dit virtuelle visitkort.”

Dette er en brugerfokuseret forbedring. Der findes søgemaskiner, hvor brugerne kan få de oplysninger, de har brug for. Skema markup gør netop det.

Hvorfor er skemaet vigtigt?

Skema-markup hjælper dit websted med at rangere bedre for alle former for indholdstyper. Der er datamarkering for masser af forskellige typer data, herunder:

  • Artikler
  • Lokale virksomheder
  • Restauranter
  • Tv-episoder og ratings
  • Boganmeldelser
  • Film
  • Softwareapplikationer
  • Begivenheder
  • Produkter
  • Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Der er hundredvis af markeringstyper – fra legetøjsbutikker til medicinske dosisplaner. Hvis du har nogen form for data på dit websted, er der en god chance for, at det har en tilknyttet varekop og itemtype .

Hjemmesider, der bruger markering af skemaer, rangerer bedre i SERP’erne end virksomheder uden markering. En undersøgelse fastslog, at websteder med markup rangerer i gennemsnit fire positioner højere i SERP’erne end dem uden skema-markup. Selvom det ikke er helt klart, at dette højere resultat skyldes markeringen alene, er der naturligvis en vis sammenhæng.

Lige nu indeholder en tredjedel af Googles søgeresultater rich snippets, som inkluderer skemaopmærkning. Ifølge nyere forskning bruger mindre end en tredjedel af webstederne dog schema markup .

Med andre ord er der millioner af websteder, der går glip af en enorm kilde til SEO-potentiale. Hvis du bruger skemaopmærkning, har du automatisk et ben op for størstedelen af ​​din konkurrence.

Sådan bruges schema markup til SEO

Lad os nu tale om, hvordan man bruger schema markup. Dit mål er at rangere bedre, se bedre ud og gøre det bedre i SERP’erne og foran brugerne.

Følg disse trin med dit websted i hånden.

1. Gå til Googles Markup Helper for strukturerede data

2. Vælg datatype

Der er flere valgmuligheder. Denne liste er ikke udtømmende. Til nedenstående eksempel skal jeg bruge “Artikler”, da det er en af ​​de mest almindelige typer indhold.

3. Indsæt den URL, du vil markere

Hvis du kun har HTML, kan du indsætte det i stedet. Klik derefter på “Start tagging”.

Siden indlæses i markeringsværktøjet og giver dig arbejdsområdet til næste fase af markeringen – tagging af elementer. Du ser din webside i venstre rude og dataelementerne i højre rude.

4. Vælg de elementer, der skal markeres

Da dette stykke indhold er en artikel, vil jeg fremhæve navnet på artiklen for at tilføje “Navn” -markering. Når jeg er færdig med fremhævningen, vælger jeg “Navn” fra værktøjstip.

Når jeg vælger “Navn”, tilføjer værktøjet det til “Dataelementer” i højre rude.

5. Fortsæt med at tilføje markeringselementer

Brug listen over dataelementer som en vejledning, og fremhæv de andre elementer i din artikel for at føje dem til markuplisten. Du vil sandsynligvis ikke være i stand til at tagge hvert element på listen. Bare tilføj hvad du kan.

6. Opret HTML

Når du er færdig, skal du klikke på “Opret HTML.”

På den følgende side vil du se HTML på din side med de relevante mikrodata indsat i de pletter, du valgte.

7. Føj schema markup til dit websted

Dernæst går du ind i din CMS (eller kildekode, hvis du ikke bruger et CMS) og tilføjer de fremhævede uddrag på de relevante steder. Find de gule markører på rullepanelet for at finde skemaopmærkningskoden.

Et simpelt alternativ er at downloade den automatisk genererede HTML-fil og kopiere / indsætte den i din CMS eller kildekode.

Når du klikker på “Afslut”, vil du blive præsenteret for en række “Næste trin.”

8. Test dit skema

Brug testværktøjet for strukturerede data til at finde ud af, hvordan din side vil se ud med den tilføjede markering.

I stedet for at analysere en offentliggjort webside skal jeg analysere den kode, som værktøjet genererede til mig, og som jeg downloadede.

Når koden er indsat, klikker jeg på “preview”. Testværktøjet viser mig, hvordan artiklen vil se ud i Googles søgeresultater:

Derudover kan jeg inspicere hvert markup-element, som jeg har tilføjet.

Om nødvendigt kan jeg redigere HTML direkte i testværktøjet for at opdatere skemaet og få vist resultaterne igen.

Tips til brug af skemaopmærkning til SEO

Formålet med denne artikel var at få dig i gang i skema-markup-verdenen. Det er en stor verden.

De næste par tip viser dig, hvordan du dykker endnu dybere og får endnu rigere resultater fra skemaet.

Find de mest almindeligt anvendte skemaer

Schema.org indeholder en liste over de mest almindelige typer af skemaopmærkning. Du kan besøge siden Organization of Schemas for at se denne liste. Tjek de typer, der passer bedst til din virksomhed.

Brug alle de skemaer, du har brug for

Som jeg nævnte tidligere, er der et utal af markuptyper. For at få den fulde liste skal du besøge Typehierarkiet . Denne masterliste indeholder de fleste af de markeringstyper, der er tilgængelige.

Jo flere markeringer, jo bedre

Schema.org’s instruktioner forklarer tydeligt , “jo mere indhold du markerer, jo bedre.” Når du begynder at forstå det store udvalg af varetyper, begynder du at se, hvor meget der er på din webside, som du kan markere.

Husk dog ansvarsfraskrivelsen: “Du skal kun markere det indhold, der er synligt for folk, der besøger websiden og ikke indhold i skjulte div eller andre skjulte sideelementer.”

Konklusion

Så simpelt som skemaopmærkning er at implementere, er det overraskende, hvor få virksomheder og websteder, der har udnyttet det.

Schema markup er en af ​​de SEO teknikker , der sandsynligvis vil være med os i lang tid. Nu er det tid til at lære og implementere de relevante mikrodata til at forbedre dine søgeresultater . Hvis du gør det med det samme, kommer du foran kurven, hvilket giver dig et ben op på konkurrencen.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top