seo-garanti

SEO-garanti: Kan der gives garanti på søgemaskineoptimering?

seo-garanti

Ansættelse af et SEO-firma kan være stressende. Med priser, der spænder overalt fra flere hundrede til titusindvis af dollars om måneden, afhængigt af dine specifikke behov, er det svært at høre et SEO-firma fortælle dig, at det vil tage et par måneder, før du kan forvente at se resultater. Hvordan ved du, om de laver rigtigt arbejde? Hvis du tidligere har ansat et SEO-firma og haft en dårlig oplevelse, får du angst, der forøges, når du gennemgår ansættelsesprocessen igen.

Under disse omstændigheder er det helt forståeligt, at du ville blive tiltrukket af tanken om en garanti. Andre servicevirksomheder, fra bilmekanik til rederier, tilbyder garantier, så hvorfor ville SEO-firmaer ikke?

Som ejer af et SEO-firma har jeg været fristet til at tilbyde garantier selv. Fortjener mine kunder ikke en garanti? Og ville det ikke være godt til markedsføring? Det ville hjælpe de klienter, der er tøvende med risikoen ved SEO, at beslutte at bruge os i stedet for en konkurrent, der ikke tilbød en SEO-garanti , ikke? Men for flere år siden, da jeg begyndte at undersøge SEO-garantier, fandt jeg grunde til at være tøvende med at tilbyde en selv. Den første årsag kan findes i mit spamfilter og sandsynligvis også i dit. Vil jeg forbinde mit firma med virksomheder, der sender spam? Dette i sig selv grund nok til at tænke to gange om at tilbyde en SEO-garanti.

Læs vores SEO-guide her og lær alle begreberne.

Hvorfor disse SEO-garantier ikke kan stoles på

  1. SEO-garantier har en afskyelig historie – Svindlere tilbyder SEO-garantier, hvilket i sig selv betyder, at du skal være på vagt over for ethvert firma, der tilbyder en garanti.

2. Søgemaskinerne advarer udtrykkeligt imod det – Googles officielle erklæring lyder:

Ingen kan garantere en # 1 placering på Google.

Pas på SEO’er, der hævder at garantere placeringer, hævder et “specielt forhold” til Google eller annoncerer en “prioriteret indsendelse” til Google. Der er ingen prioriteret indsendelse til Google. Faktisk er den eneste måde at sende et websted direkte til Google via vores Tilføj URL- side eller ved at indsende et sitemap, og du kan gøre dette selv uden omkostninger overhovedet.

3. Rangordninger er iboende ustabil” –  Rangordninger for en bestemt søgeordssøgning kan variere fra et øjeblik til et andet og fra en computer til en anden, hvilket gør det svært at garantere dem.

4. Rangordninger er en dårlig måling for samlet præstation

5. At stille SEO-garantier om noget, du ikke kan kontrollere, bærer iboende etiske problemer – Automekanik arbejder med masseproducerede, forudsigelige dele. Rederier, som FedEx og DHL, har forvandlet logistik til en velsmurt maskine. Men søgemaskiner kontrollerer placeringer (ikke SEO-firmaer), og derfor er SEO en iboende mindre forudsigelig, mindre videnskabelig service. At garantere resultater er som at være uærlig fra starten af.

Hvad eksperterne siger om SEO-garantier

For at løse dette spørgsmål om SEO-garantier en gang for alle, kontaktede jeg flere af de bedste SEO-firmaer derude og fik deres svar på dette spørgsmål om SEO-garantier, og hvorfor de ikke tilbyder dem.

”SEO-garantier er noget vrøvl. Bekymringer for det ukendte er meget reelle, ”siger Angie Schottmuller , direktør for optimering hos Three Deep Marketing . “Et godt SEO-bureau øger autentisk kundernes tillid med uddannelse, klare forventninger og tilpasning af forretningsmål. Et godt SEO-bureau bakker op med understøttende data / bevis, ekspertoplysninger, socialt bevis og relevante casestudier. I bundlinjen, giv ikke løfter, som dit bureau, historik eller indhold ikke kan tjene penge på. ”

Alex Houg , grundlægger og administrerende direktør for Portage Co. , siger ”At tilbyde en SEO-garanti er i modstrid med ideen om indgående markedsføring. Hvis du skal spørge om en SEO-garanti, er du sandsynligvis ikke klar til at være kunde, fordi du ikke er økonomisk stabil nok til at foretage investeringen. ” 

Han tilføjer denne advarsel til andre SEO-firmaer, ”Klienter, der beder om SEO-garantier, passer sandsynligvis ind i spanden af 20% af ​​klienter, der forårsager 80% af problemerne. Arbejd med mennesker, der allerede elsker dig og er klar til at gå i gang. ”

Jeffrey Eisenberg , administrerende direktør for Buyer Legends , inkluderer en lignende advarsel til andre SEO-firmaer. ”Potentielle kunder, der søger SEO-garantier, hæver to store røde flag: a. deres egen troværdighed b. arten af ​​dit forhold til dem. ” Han fortsætter:

I starten begyndte jeg at forklare, hvorfor vi ikke tilbyder SEO-garantier, og gik derefter væk. Indtil den dag, hvor jeg fik tillid til at spørge dem, om de var villige til at tilbyde os gensidige garantier. Jeg beder dem om to garantier. For det første spørger jeg dem, om de garanterer at gøre nøjagtigt som vi rådgiver eller risikere foruddefinerede økonomiske sanktioner. For det andet spørger jeg dem, om de garanterer, at deres kunder bliver så glade for deres produkt eller service, at disse kunder vil være villige til at anbefale dem. Dette er mere retfærdigt, da deres præstationer nu kan kvantificeres på samme måde som vores er. Denne strategi ændrer tonen i samtalen betydeligt. 

SEO kræver indsats fra både klientens og SEO-firmaets side og stiller en ensidig garanti uklogt, hvilket også er fremført af Ian Lurie , grundlægger og administrerende direktør for Portent, Inc. ”Vi kontrollerer ikke mennesker,” Siger Lurie. “SEO kræver meget arbejde på en klients websted. Hvis de ikke kan eller ikke foretager de ændringer, vi anbefaler, eller hvis noget andet går galt på dette websted, kan SEO blive umuligt. SEO kræver også arbejde med autoritet. Hvis en klients brand tager et stort slag, vil deres SEO lide. ” 

Lurie påpeger også, at kunder undertiden ender med at arbejde mod de SEO-firmaer, de ansætter. “Googles servicevilkår forbyder visse aktiviteter,” udtaler Lurie. “Hvis en klient har en anden, der deltager i disse aktiviteter, med eller uden deres viden, kan Google straffe dem.”

Lurie gentager det punkt, at SEO’er ikke kontrollerer søgemaskiner. ”Vi kontrollerer ikke algoritmerne,” siger han, “Google foretager hundreder, hvis ikke tusinder, af ændringer i deres algoritme hvert år. Som SEO’er kan vi garantere, at vi bringer et websted i overensstemmelse med bedste praksis omkring synlighed, opdagelighed, autoritet og publikumsappel. Men vi kontrollerer ikke de små ting, som Google tilpasser og ændrer, og det kan også påvirke placeringen. ”

Jordan Kasteler , Sr. SEO-manager hos Red Door Interactive , siger “Ofte spørger kunder eller potentielle kunder om garantier, når der henvises til søgeordrangeringer.” 

Han gentager Fishkins advarsel om at fokusere på placeringer og siger: ”Dette er et rødt flag i sig selv, da det er et problem i sig selv at bedømme SEO-ydeevne på søgeordrangeringer, da nøgleord ikke svarer til organisk trafik. Søgeordrangeringer svinger alene på grund af konkurrentindsats, søgemaskinealgoritmeopdateringer og er også stort set tilpasset ens placering og historie. Det er næsten umuligt at kontrollere en rangordning, og søgemaskinens positioner er uklar. ”

“Vi tilbyder ikke nogen garanti, når det gælder klientranglister, og vi er meget på ærlige om det,” siger Rae Hoffman , administrerende direktør hos PushFire . ”Vi arbejder ikke for Google, og vi kan ikke kontrollere deres algoritme. Den eneste garanti, vi kan tilbyde klienter, er at udføre arbejdet efter vores bedste viden, efter vores bedste evne og med deres bedste interesse i hjertet. ” 

Hoffman siger, ”Jeg vil være forsigtig med enhver garanti fra et SEO-firma, der centrerer sig omkring at garantere at Googles algoritme vil reagere på en bestemt måde. Efter min mening kan selv en Google-ingeniør ikke garantere, at algoritmen vil handle på en bestemt måde seks måneder senere. Der har været flere tilfælde, hvor Google-repræsentanter har sagt, at de ikke har set noget problem med en bestemt taktik kun for at devaluere det eller dæmonisere det senere. ”

“Hvordan kan vi garantere noget, der er et bevægeligt mål?” spørger Wil Reynolds , grundlægger af SEER Interactive . “Hvad ville du gøre, hvis Travelocity var din klient, og du havde garanteret deres resultater lige før Google begyndte at vise flyoplysninger øverst i søgeresultaterne til flyselskabsflyvninger?” Han fortsætter: “Ja, vi kan give dig en placering, men ingen skal være på udkig efter placeringer, vi skal være i spillet for indtægterne.”

Risikoen ved at stole på en garanti

Når jeg prøver at forklare potentielle kunder, hvorfor vi ikke tilbyder en garanti, ved jeg, at mange af dem ikke vil tro på mig. De vil tro, at der er nogen derude, der kan garantere og levere topplaceringer i søgemaskinerne. 

Mange SEO-firmaer udnytter dette ønske, og fordi disse firmaer generelt tilbyder deres tjenester til meget lave priser, tænker mange kunder, ”Nå, denne fyr tilbyder en garanti, og han er billig. Kan lige så godt prøve ham, og hvis det ikke virker, har jeg ikke mistet meget, og jeg kan stadig skifte til den dyrere fyr, der senere lover bedre kvalitet. Hvad er det værste, der kan ske? ” Desværre, når nogen vælger et SEO-firma af lav kvalitet, kan der ske mange dårlige ting, herunder at miste dine penge, miste din tid, miste din placering og måske optjene en straf fra Google, der kan tage en god mængde tid og omkostninger at få løst.

En acceptabel garanti

Reynolds tilbyde dog en form for garanti. “Jeg har altid fortalt mine klienter, at jeg kan stille en garanti, jeg kan garantere, at jeg ikke ansætter nogen gammel slap fra gaden til at arbejde på dit projekt,” siger Reynolds, “jeg interviewer hvert SEO-teammedlem personligt til denne dag, for selvom jeg ikke kan garantere resultatet for hver klient, kan jeg garantere, at jeg holder nok af at få smarte, lidenskabelige, dedikerede mennesker til at arbejde virkelig hårdt for at hjælpe dem med at få succes. ”

Konklusion

Sådan ansætter du det rigtige SEO-firma

Selvom det er forståeligt, hvorfor det ville være naturligt, at dine SEO-tjenester skulle garanteres, er tjenestens natur uforudsigelig til det punkt, hvor garanterede resultater ikke har meget betydning. Når du handler efter SEO-tjenester, er det vigtigt at lave dine lektier og følge bedste praksis for at ansætte et SEO-firma. Du kan få større ro i sindet ved at se på casestudier, tale med referencer og vigtigst af alt – lære mere om SEO. Viden er det bedste våben, når det kommer til at ansætte et godt SEO-firma og arbejde i partnerskab med dem for at maksimere resultaterne. Held og lykke!

Ring til os på +45 28 99 29 11 eller kontakt os online for at tale med en strateg om dit websted.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top