SEO

SEO: Hvilke resultater kan man opnå?

SEO

Søgemaskineoptimering (SEO) er en vigtig måde at øge dit websteds besøgende og dermed dine kunder eller klienter på. SEO ikke er noget, dit websted hverken har eller ikke har, og der er forskellige grader af, hvor optimeret dit websted vil være på et hvilket som helst tidspunkt.

At indstille realistiske forventninger kan hjælpe dig med at holde fokus på at forbedre placeringen af ​​dit websted.

Hvis du allerede er begyndt at se på at optimere dit websted til søgning eller måske er blevet kontaktet af firmaer, der tilbyder deres tjenester på dette felt, er du muligvis stødt på nogle ambitiøse krav. Ofte er disse dristige påstande om at dominere søgemaskinens resultater og levere enorme mængder trafik af mindre end omhyggelige marketingfolk.

Så med det i tankerne er det vigtigt at vide, hvilken slags resultater du kan opnå fra SEO, og hvordan man indstiller realistiske forventninger fra det arbejde, du lægger i. At vide, hvad du kan forvente, kan hjælpe dig med at holde fokus under den lange proces med at forbedre dit websteds rangliste , og også hjælpe dig med at undgå at falde for urealistiske markedsføringskrav fra SEO-bureauer.

Sådan bestemmes de resultater, du sandsynligvis vil se fra SEO

De type resultater, du kan forvente, og hvor hurtigt du kan se dem, vil variere fra projekt til projekt. De vigtigste spørgsmål at se på inkluderer:

  1. Hvor optimeret eller søgemaskinevenligt dit websted allerede er
  2. Hvor konkurrencedygtigt dit marked er
  3. Den type optimering, du udfører eller planlægger at gennemføre

Hvordan er dit websteds aktuelle tilstand?

Hvis du starter fra et tomt lærred med hensyn til SEO, og du har gjort lidt, om noget, til dit websted med det formål at forbedre dets rang i søgemaskinerne, så kan du arbejde på at plukke den lavt hængende frugt, som potentielt giver store resultater for meget lille indsats.

Men hvis dit websted allerede følger de grundlæggende SEO-principper, skal du begynde at lægge mere kræfter i SEO. Dette kan omfatte udgivelse af indhold af høj kvalitet på en regelmæssig tidsplan og derefter nå ud til andre websteder i dit felt for at sikre salgsfremmende muligheder.

Er din branche godt repræsenteret online?

Det tager tid at kæmpe dig til toppen af ​​bunken for at få de mest konkurrencedygtige søgeord – dem, som alle andre vil rangere efter. Hvor meget tid afhænger af, hvor meget indsats andre steder i samme branche har lagt i deres SEO-kampagner, og hvor længe.

For at få et indtryk af dette skal du kigge på de bedste resultater for det søgeord eller søgeudtryk, du gerne vil være rangeret efter – såsom “New York-arkitekt” – og se på:

  • Da siderne blev startet
  • Hvor ofte de udgiver nyt indhold
  • Hvor aktive de er på sociale medier

Dette kan give dig en idé om, hvor meget arbejde du skal udføre.

Der er selvfølgelig mange andre SEO-faktorer, som du ikke kan se bare ved at se på dine konkurrenters hjemmesider, men dette kan give dig en god idé om, hvilket niveau af indsats de lægger for at promovere og udvide deres websteder, og derfor den mængde arbejde, du skal udføre for at blive opført sammen med (eller over) dem.

Hvad er din SEO-strategi?

Den type SEO-kampagne, du implementerer eller planlægger at implementere til dit websted, vil også have stor indflydelse på, hvor hurtigt du vil se resultater fra SEO.

Enkelt sagt er de to vigtigste søjler i SEO:

  1. Udgivelse af indhold relateret til de nøgleord eller søgeudtryk, du ønsker at rangere efter
  2. Henter links fra andre websteder, der peger tilbage til dit websted (backlinks)

Succesen med din kampagne afhænger af, hvilket forhold mellem de to ovennævnte faktorer, du anvender, og hvor godt du klarer hver af dem.

Sådan finder du urealistiske krav

Selvom det er svært at give generelle råd om, hvilke resultater der er realistiske, er det ikke så svært at sige, hvilke der er urealistiske.

Enhver, der tilbyder øjeblikkelige resultater og garanteret nummer et-placering for dine valgte søgeord, undgås sandsynligvis bedst. Nu mere end nogensinde er SEO et langt spil med resultater om få måneder og reelle resultater over flere måneder og år. Mens resultater kan opnås hurtigere, er de ofte uholdbare, og de anvendte metoder kan omfatte brugen af ​​forbudte taktikker såsom automatiseret linkopbygning. Dette kan have langsigtede negative følger for dit websted, når den oprindelige fordel er opbrugt.

Generelt: Hvis påstandene fra SEO-tjenesteudbydere lyder for godt til at være sandt, så er de sandsynligvis det.

Konklusion

Desværre er det ikke let at forudsige nøjagtigt, hvilke resultater du kan forvente af SEO. Uanset om du selv udfører arbejdet eller ansætter nogen til at optimere dit websted og forbedre dets placering i søgemaskinerne, er der ingen garanti for, at du opnår de ønskede resultater inden for en bestemt tidsramme eller for et bestemt budget.

Men hvis du jævnligt udgiver godt indhold, beskæftiger dig med dine eksisterende læsere, kunder eller klienter, og finde måder at introducere dig selv til andre i din branche, garanterer vi for, at din virksomhed vil gøre det bedre end det ville have gjort ellers. Uanset hvad dine specifikke SEO-mål er, er det denne type SEO-strategi, du skal foretage.

SEO er et langsigtet og igangværende projekt, der aldrig slutter.

Ved at forstå, at SEO er et langsigtet og løbende projekt, og at du ikke oplever resultater natten over, skal du forhåbentlig være i stand til at bevare motivationen til at fortsætte med at gøre, hvad der er nødvendigt: skabe godt indhold til dit målmarked og dele det med dine jævnaldrende. På lang sigt garanterer vi, at du bliver glædeligt overrasket over fordelene.

Ring til os på +45 28 99 29 11 eller kontakt os online for at tale med en strateg om dit websted.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top