overskrift

Stærke overskrifter: en trin-for-trin guide

overskrift

Hvis du vil have, at dine blogindlæg eller kopier skal fungere godt, skal du lave en magnetisk titel. 

Faktisk er en fængende overskrift din adgang til din læser og potentielle kundes verden – og det er et meget travlt sted, de besætter.

I denne artikel vil jeg dele en trinvis proces for at få dig til ikke kun at skrive den ene gode titel efter den anden, men konsekvent gode titler. Uanset din indholdstype, og uanset om du skriver et listeindlæg eller en dybtgående artikel, venter en stærk og attraktiv overskrift på at blive haft.

Med disse overskriftstips viser jeg dig også, hvordan du straks fanger opmærksomhed og tvinger læsere til at stoppe i deres spor.

Dette er grundlæggende, fordi 80% af dine besøgende vil læse din overskrift – men kun 20% fortsætter med at færdiggøre artiklen.

Med andre ord er en god titelikke kun noget, du  ønsker du kunne oprette . Det er afgørende.

Og dårlige titler kan få din indholdsmarkedsføring til at mislykkes .

Og med disse overskriftstips vil jeg vise dig, hvordan selv den mindste tweak kan have en enorm indflydelse på hvor fængslende din titel er.

For eksempel fandt en nylig undersøgelse , at inkludering af en bindestreg eller kolon i overskriften øgede klikfrekvensen med 9%.

Buzzfeed og Upworthy er to autoritetswebsteder, der genererer millioner af besøgende hver måned, stort set på baggrund af deres store overskrifter.

Overskrifter mislykkes, når de ikke matcher den skrevne artikel eller ikke er relevante for et bestemt tema. (Når længden overstiger 62 tegn , har søgemaskinerne også en tendens til at ignorere resten af ​​overskriften. Dette kan reducere konverteringsfrekvensen i det lange løb og mindske søgemaskinens appel, du leder efter.)

Mens en overskriftsanalysator kan være et smukt og fantastisk værktøj, giver disse top-overskriftstips dig mulighed for at begynde at vurdere dine overskrifter kritisk, så du kan tage dem fra acceptabel til  absolut potent.

Lad os komme i gang.

Trin # 1: Brug bestemte tal og data i din overskrift

Overskriften tegner sig for op til 50% af dit blogindlægs effektivitet . Hvis du ikke gør det kraftfuldt og klikbart, vil hvert andet marketingtrin, du tager, være totalt spild af tid.

Integrering af bestemte tal og data i din overskrift er en effektiv måde at gøre dine overskrifter mere lokkende for læserne. Flere forskningsundersøgelser har vist, at overskrifter med tal har tendens til at generere 73% flere sociale andele og engagement .

Ifølge Debra Jason er en af ​​grundene til, at brug af tal fungerer i overskrifter, fordi tal er som “hjerne-slik”. Med andre ord er hjernen modtagelig for tal.

Det er meget vigtigt at forstå videnskaben bag ulige tal. Ofte finder du virale blogindlæg med ulige numre i overskrifterne, og du har måske spekuleret på, hvorfor forfatterne ikke brugte lige tal i deres listeindlæg.

Ifølge Content Marketing Institute , synes hjernen at tro på ulige numre mere end lige numre. Ulige tal ser også ud til at hjælpe folk med at fordøje og huske information lettere.

Og hvad mere, når en titel blev justeret til at omfatte det ulige nummer 7, steg klikfrekvensen med 20% .

I stedet for at bruge ordet “syv” skal du i stedet erstatte det med tallet “7” i overskrifter. Så i stedet for at skrive “Syv trin til at starte en hjemmebaseret forretning” skal du bruge “7 trin til at starte en hjemmebaseret virksomhed.”

Bemærk: Hvis du skriver en trinvis vejledning, skal du ikke medtage mere end ni trin, fordi den menneskelige hjerne typisk finder det vanskeligt at behandle mere end ni ting ad gangen. Men hvis du skriver om værktøjer eller forskellige måder at gøre en ting på, er der ingen grænse for det antal, du kan bruge.

Overskrifter med lige tal klarer sig også godt. Nogle gange overgår lige tal ulige numre, især når marketingmedarbejderen eller forfatteren aktivt promoverer indholdet.

Her er nogle eksempler på vellykkede overskrifter med ulige tal:

17 uudnyttede backlink-kilder

27 måder at dyrke din yogaforretning på (uden at arbejde flere timer)

100 lektioner fra 10 års blogging

Trin # 2: Brug en unik begrundelse

Jeg har brugt unikke rationaler til at skrive gode overskrifter. Ordet “begrundelse” betyder simpelthen “en underliggende grund til, at noget skal gøres.” Hvis du vil have folk til at læse dit indhold, har du en god grund til, at de burde?

89% af blogindlæggene får mindre end 100 delinger . For at undgå at spilde tid på indhold skal du give folk en stærk grund til, at de skal klikke, læse og dele dit indhold.

Nogle af de rationaler, som du kan medtage i dine overskrifter, er:

  • Tips
  • Grunde
  • Lektioner
  • Tricks
  • Ideer
  • Veje
  • Principper
  • Fakta
  • Hemmeligheder
  • Strategier

Her er eksempler:

  • 5 tip til at skrive blogintroduktioner som en professionel
  • 15 lektioner, jeg lærte den hårde måde som en 3-årig blogger
  • 8 principper for design af en perfekt landingsside
  • 17 fakta om indholdsmarkedsføring, som du ikke vidste
  • 6 Indsigter i fremtiden for søgemaskineoptimering
  • 3 hemmeligheder til at få din listepost til at synge
  • 4 Tip til overskriftstegn for at få dine titler til at svæve

Trin # 3: Kald for opmærksomhed

Formålet med titlen er at få din seeren til at læse den første sætning. Hver overskrift skal kræve opmærksomhed. “Opmærksomhed” betyder simpelthen mentalt fokus og seriøs koncentration om en given opgave.

Husk, at dine kunder er mennesker med flere ting, der kæmper om deres opmærksomhed. Desværre er folks koncentrationsevne faldende hvert eneste år.

Social deling er meget lettere, når dine besøgende er engagerede på dit websted. En undersøgelse foretaget af AddThis viste, at deling af Facebook i 1. kvartal 2014 tegnede sig for 26% af al aktieaktivitet.

Hvis du er ejer af en mindre virksomhed, er en af ​​måderne at erhverve og fastholde kunder ved at engagere dem med godt indhold. Og godt indhold starter med en overskrift, der fanger din læsers opmærksomhed.

Du er nødt til at overbevise dine kunder og potentielle kunder om at fortsætte med at læse. Overskriften kan skabe det momentum for dig.

Så i stedet for at bruge al din tid og energi på at få e-mail-abonnenter og foretage salg, skal du begynde at fokusere på at bruge titler til at få folk til at læse den første sætning.

Det er faktisk overskriftens sande formål. Hvis du opnår dette mål, vil introduktionen, underteksterne, punkttegnene og  historiefortællingen tage sig af resten og konvertere læseren til en kunde.

Før jeg viser dig nogle enkle måder at skrive titler, der kræver opmærksomhed, er der fire regler, der skal følges. De betragtes som de “4 U’er” for at skrive opmærksomhedsstyrede overskrifter:

De fire U’er er:

  • Gør overskriften unik
  • Vær ultra-specifik
  • Det skal formidle en følelse af ugency
  • Din overskrift skal være useful

1) Unikke overskrifter: En af mine bloggervenner fortalte mig engang, at når som helst han finder en overbevisende overskrift, mens han læser, vil han tilpasse den og gøre den unik for sit publikum.

“Unikt” betyder at være “enestående.” Med andre ord skal din titel være forskellig fra andre.

Men hvordan tester du for unikhed?

Enkelt: Tilslut det til Google, og omslut titlen i dobbelt anførselstegn. 

Bemærk: Du skal bruge de dobbelte anførselstegn for at få det nøjagtige resultat, du ønsker. I ovenstående Google-søgeresultater har overskriften “ingen resultater fundet”.

Selvfølgelig målretter tusinder af mennesker med det samme søgeord ( optimering af konverteringsfrekvens ), men dit mål er at skrive en overskrift, som ingen andre har.

2). Ultraspecifikke overskrifter: Den anden regel for at skrive en overskrift, der kræver opmærksomhed, er: være ultra-specifik . Ifølge The New York Times er mangel på fokus, vision og planlægning en af ​​grundene til, at 33% af de små virksomheder fejler .

Dit indholds overskrift driver hvert stykke, du lægger derude, uanset hvilket format eller hvilken platform du bruger til at udgive det.

Dine kunder har spørgsmål, og de vil have svar. Hvis du kan give dem en ultra-specifik overskrift og svaret på deres spørgsmål, kan du konvertere dem til loyale læsere og kunder.

Jo mere præcis du kan være, jo mere autoritet vil du have i din branche, og jo lettere finder du det at opbygge en stærk forbindelse med kunderne.

Der er tidspunkter, hvor du måske vil maskere indholdets virkelige formål fra din målgruppe og bruge klikudløsere, såsom magtord og stærke adjektiver i din overskrift.

Der er intet galt med dette. Overskrifter, der er ultra-specifikke, giver dog læseren en fornemmelse af, hvad de kan forvente, når de klikker for at læse indholdet.

Uanset om du er en etableret indholdsmarkedsfører eller en nybegynder, skal du sætte specifikke og realistiske mål . Forveksl ikke dine læsere med din overskrift. Undgå uklarhed. Kom lige til sagen.

Hvis du deler fem trin for at opnå noget, skal du gå videre og gøre det kendt i overskriften. Dette er en anden grund til, at du skal vælge din niche omhyggeligt.

Medmindre din blog handler om “alt teknologi”, behøver du ikke skrive overskrifter om forskellige emner, som Mashable og TechCrunch gør.

Kend dit publikum og skriv titler, der opfylder deres behov.

Så hvordan skriver du sådanne ultra-specifikke overskrifter?

Lad os antage, at dit målord er ” lille forretningsplan “. Her er specifikke overskriftsvariationer, der fungerer:

  • 3 enkle trin til at skrive en lille forretningsplan for begyndere
  • Top 10 skabeloner til små forretningsplaner, der lykkedes
  • Lær hvordan du skriver en lille forretningsplan fra bunden
  • Trin-for-trin proces til at skrive en mindre forretningsplan på 30 minutter

Ser du, hvor specifikke ovenstående overskrifter er? De fedeste dele indeholder sætninger, der gør hele overskriften ultra-specifik (rettet mod noget). Ganske vist er de måske ikke unikke – det er meget svært at opnå både unikhed og specificitet i en enkelt overskrift.

3) .   Det bør formidle en hastende følelse: I et nyligt indlæg sagde Derek Christian, grundlægger af Cleaning Business Today , at “effektiv markedsføring koger ned til at skabe en frygt for at miste en fantastisk aftale.”

Medmindre du indtrænger din overskrift med hastende karakter, vil dine læsere sandsynligvis udskyde at læse dit indhold eller muligvis bogmærke det og aldrig komme tilbage til det igen. Formålet er at få læserne til at klikke på din overskrift nu.

Vi er alle i samme båd. Alle leder efter den fremdrivende kraft, der vil skubbe dem til at gøre noget lige nu og ikke udskyde det før i morgen eller næste år. Det er, hvad der haster, når du bruger det i din overskrift.

En følelse af hast gælder ikke kun for marketing af indhold. Det skærer også dit personlige liv og produktivitet. 

Tekstforfattere forbedrer normalt konverteringsfrekvensen, når de strategisk bruger en presserende følelse i deres kopi. Potentielle kunder har en tendens til at reagere hurtigt, fordi deres psykologi er kablet til at overtale dem til at købe baseret på følelser, men for at retfærdiggøre denne beslutning baseret på logik.

Knaphed og hast er to kraftige kopieringselementer, der normalt går sammen for at give fremragende resultater. 

Ideelt set vil du skræddersy din besked baseret på, hvor dine kunder er i beslutningsprocessen.

De vil ikke ignorere din overskrift, fordi de ikke vil gå glip af, hvad der er på den anden side af overskriften, når den først er klikket på. Den eneste måde, de kan finde ud af, er at klikke og læse.

Hvis du er forfatter, og du vil coache andre mennesker til at blive gode til at skrive, så bliv inspireret af disse hastende titler:

  • 5 trin, jeg tog for at skrive min første Kindle Book (og hvordan du kan gøre det i 4 trin)
  • Jeg var bange for at skrive i 2012, men jeg er supermodig i 2015 (Lær mine tricks)
  • Min langvarige hemmelighed for at få din bog udgivet hurtigere

4). Din overskrift skal være nyttig: Den sidste regel, som du bestemt skal følge, hvis du vil have dine overskrifter til at få opmærksomhed og få arbejdet gjort, er at gøre dem nyttige. Ovennævnte tre regler – unikhed, ultra-specifik og haster – korrelerer alle med nytten.

Hvis din overskrift og dit indhold ikke er nyttigt, uanset hvor meget haster du bruger, vil det mislykkes. Der er faktisk ingen måde at skrive et specifikt og unikt stykke indhold , uden at det er nyttigt på samme tid.

Nyttig kan betyde flere ting – praktisk, hjælpsom, værdifuld, informativ, værd, gavnlig, fordelagtig  og så videre. Bundlinjen er at hjælpe læserne med at opleve håb, vel vidende om at deres problem stadig kan løses.

Der er ingen tvivl om, at det at følge 4U’er hjælper dig med at opbygge en blog, der genererer over 100.000 månedlige bloglæsere inden for 2 år .

Glem ikke at medtage masser af data i dine blogindlæg , fange skærmbilleder og skrive dybtgående indlæg, fordi undersøgelser viser, at indholdslængden påvirker søgerangeringer og konverteringer .

Nu hvor du forstår 4U’erne med at skrive opmærksomhedsgribende overskrifter, lad os se på de forskellige måder at skrive kraftige overskrifter, der genererer kvalificerede klik og kundeemner til din virksomhed.

1).    Angiv det åbenlyse i din overskrift: Skriv overskrifter, der er lette at forstå. I det øjeblik en potentiel læser snubler på din webside hvor som helst, har de ikke brug for hjælp til at finde ud af, hvad du taler om.

Jeg må her påpege, at de fleste overskrifter med en følelse af hast normalt mangler klarhed i formålet. Formålet med overskriften er at få folk til at klikke , så du kan tjene et bedre investeringsafkast. Formålet er ikke at fremstå klog eller uddannet.

En anden måde at forvirre læsere på er at bruge ord og sætninger, der ikke er almindelige. Læsere ønsker ikke at vide, hvilket universitet du har gået på, eller din akademiske status – medmindre du selvfølgelig kører en uddannelsesblog.

I stedet skal du demonstrere din kløgtighed gennem din evne til at forklare komplicerede problemer og gøre dem enklere for den almindelige person.

Brug enkle ord til at udtrykke dig selv og formidle dit budskab. Hvis dine læsere er sultne efter nyttige oplysninger, så spørg ikke om de er hungrende. Begge ord betyder det samme. Men den ene er mere almindeligt brugt end den anden.

Eksempler på forvirrende overskrifter, som du bør undgå, er:

  • Brug ikke: 12 omhyggelige besparelsestip til den finansielle amatør
  • Brug i stedet: 12 effektive sparetip til dem, der ønsker ekstra kontanter
  • Brug aldrig: Sådan udslettes betændelse i huden på grund af ugunstigt vejr
  • Men brug: Sådan slipper du af acne og andre irriterende hudsygdomme
  • Brug aldrig nogensinde: Top 10 allestedsnærværende steder at finde fortryllende blogs
  • Du er velkommen til at bruge: Top 10 steder at finde nyttige ideer til blogindlæg

Du bliver sikkert nødt til at hæve bjælken i dit indhold. Men brug altid almindelige ord og adjektiver, som folk kan forholde sig til. Sådan kan du opmuntre andre internetmarkedsførere, indholdsmarkedsførere og bloggere til at dele dit indhold , især på LinkedIn.

2). Brug interessante adjektiver: Adjektiver er vigtige i både engelsk og engelsk.

Det adjektiv , du vil huske, er den del af talen, der beskriver eller kvalificerer et substantiv eller pronomen i en given sætning. For eksempel “det lykkelige par”:

Love lives forever! Senior couple at home. Handsome old man and attractive old woman are enjoying spending time together. Having fun and jumping in bed.

Som indholdsforfatter kan du bruge adjektiver til at give din overskrift et boost og gøre det super attraktivt for dit publikums behov.

Jeff Goins gav nogle eksempler på interessante adjektiver, som du kan bruge til at oprette din overskrift:

  • Sjovt
  • Omhyggelig
  • Ledig
  • Mærkelig
  • Utrolig
  • Nemt
  • Absolut
  • Vigtig
  • Og så meget mere …

3). Marker læseren i din overskrift: Dan Kennedy introducerede engang ” flaggingsteknikken “, og det er en stærk måde at skrive overskrifter til både kopi og blogindlæg. Du kender allerede en af ​​de grundlæggende teknikker, som indebærer at henvende sig til læserne som ” dig “.

For hver overskrift, der indeholder ‘dig’, er engagementet normalt meget højt. Ikke kun det, men sociale andele overstiger 700 for de fleste af dem. Ordet “dig” forbinder og fængsler dine læsere på et personligt niveau.

Da de fleste af dine konkurrenter også bruger indhold til at nå ud og tiltrække kunder, skal du nå dine kunder på deres niveau, uanset om du er en B2B- eller B2C-marketingmedarbejder.

En statistik, der deles af MarketingLand , viser, at 86% af B2B-marketingfolk bruger indholdsmarkedsføring , men kun 38% mener, at de har de nødvendige færdigheder til at være gode til det.

Men ud over det, adresser dine læsere og skriv overskrifter specifikt til demr. Her er eksempler:

  • Kun for Clickbank-tilknyttede virksomheder: Dobbelt din tilknyttede kommission på 15 minutter om dagen
  • WordPress modebloggere: 4 måder at sikre din blog mod hackere
  • Kæmpende bloggere: Opret en endeløs strøm af indholdsidéer med dette 1 websted
  • Ring til alle kæmpende bloggere: Brug disse 3 strategier til at få flere blogbesøgende

4). Brug følelsesmæssige ord: Alle ord er ikke skabt ens. Nogle ord har beføjelse til at bede om ændring, mens andre blot bekræfter status quo. Nogle ord kan få folk til at græde, mens andre kan fremkalde glæde.

Følelsesmæssigt påvirkende ord kaldes populært ” magtord “. 

Her er et par eksempler på unikke overskrifter, der bruger nogle kraftord

  • Sådan erobres Writer’s Block i 6 enkle trin
  • Casestudie: Hvordan mod hjalp mig med at opbygge en online-forretning med 6 figurer
  • Den bedste måde at skrive fra dit hjerte og få forbindelse til kunder
  • Audacity of Content Marketing: 3 hemmeligheder til at overvinde dine konkurrenter

Bemærk : Du kan bruge et eller flere magtord i din titel. Men sørg for, at de er nyttige for brugeren og læses naturligt, så du ikke får en Google-straf. 

Selvfølgelig er der mennesker, der bruger følelsesmæssige ord på den forkerte måde – for at bedrage og manipulere forbrugere – men det er ikke det, vi prøver at gøre her.

Dit formål er at bruge magtord på den rigtige måde – at øge konverteringsfrekvensen for dine e-mails, blogindlæg, kopi og reklamer. Ord har magt , så brug dem klogt.

At appellere til dine kunders følelser vil øge dit salg og dine sociale aktier på en betydelig måde.

Kunder er mennesker med alle de kvaliteter, der gør dem menneskelige – de er ikke de numre, du ser på dit salgsdashboard.

Når du først har forstået det, holder du op med at skubbe salgsmeddelelser til dem hele tiden. Fokuser på at besvare deres spørgsmål . Legit marketing handler om at opbygge relationer og ikke jage kunder væk.

Din kundes hjerne er hårdt kablet til at afvise enhver besked, der ikke er klar og realistisk . Men når du begynder at appellere til folk følelsesmæssigt, vil de være mere tilbøjelige til at stole på dig.

Trin # 4: Brug overskriftsformler

Hvad der gør en overskrift god, er dens struktur – også kaldet “formlen”. Hver autoritetsblogger og indholdsmarkedsfører har en eller flere formler til at skrive overskrifter.

Når du bruger formler, skal du sørge for at medtage kraftord, der får folk til at købe dit produkt eller deltage på din venteliste.

Nogle bloggere foretrækker at skrive deres indhold først, før de opretter overskriften. Det gør jeg ikke. Der er dog ingen hård og hurtig regel. Hvad der virker for mig, er muligvis ikke den rigtige tilgang for dig.

1).  “Små kendte måder” formel: Hvor mange gange har du brugt denne formel til at skrive en iøjnefaldende overskrift? Hvert af ordene i formlen er følelsesmæssigt drevet. Disse typer overskrifter dukker normalt op i folks sind , selv godt efter at de har set dem.

Folk kan lide enkelhed og værdsætter, når små ting bygger op til noget væsentligt. Big Data er biproduktet af små data, der indsamles over tid og til sidst bliver en kæmpe database med data.

Interessant nok opdagede jeg netop, at formlen “små kendte måder [indsætdin løsning her]” typisk er en social magnet. Med andre ord kan tusinder af mennesker lide og dele indlægget på Facebook, Twitter, LinkedIn og endda Google+.

Lad os hurtigt tage et kig. Gå til BuzzSumo.com . Sæt din formel sætning (dvs. små kendte måder til ) i søgefeltet. Søg derefter efter det. Her er resultaterne:

Hvis din branche er fotografering, er der nye overskrifter. Brug selvfølgelig prøverne til at tilpasse sig din målgruppe, hvis du er i en anden niche:

  • 7 mindre kendte måder at tage portrætfotografier på
  • 25 mindre kendte tip til at gøre din Lightroom kraftfuld
  • Fotografi af naturligt lys: 10 mindre kendte lektioner, jeg lærte på den hårde måde

Her er et par overskrifter for digitale marketingfolk:

  • 3 mindre kendte trin til at tjene penge på en helt ny blog med succes
  • Hvordan disse 5 små kendte hemmeligheder øgede min søgetrafik med 54%
  • 17 ringe måder at øge konverteringsfrekvensen på

2).    ”Slip ​​af med [problem] en gang for alle” -formel: Hvem vil ikke permanent slippe af med et irriterende problem, som de står over for dagligt? Når du skriver dine overskrifter med denne strategi i tankerne, vil du fange dit publikum fra start til slut, fordi de også vil vide hemmeligheden.

Denne overskriftformel er mest anvendelig i sundhedsindustrien, hvor folk søger at behandle, helbrede, afhjælpe eller afhjælpe et fysisk problem – fx acne, hudar, højt blodtryk, eksem, dårlig ånde osv.

Dette svarer til den formel, der blev introduceret af Sherice Jacob , kendt som “Sådan overlever du din første [sæt emnet her].” Overskrifter, der lover at hjælpe læseren med at slippe af med et bestemt problem, vil overtale læseren til at tage tre trin:

  • Klik på overskriften
  • Læs det første afsnit for at afgøre, om du virkelig har svaret
  • Læs igennem til slutningen, eller rulle ned og gør noget

Selvom overskriftsformlen “Slip af” hovedsagelig bruges i sundhedsnicher, kan du konvertere den og stadig bruge den i online marketingemner , såsom blogging, CRO, affiliate marketing, selvpublicering, SEO, sociale medier, webtrafik og så videre.

Her er eksempler:

  • Sådan slipper du for indholdsmarkedsfejl og øger søgetrafikken
  • Stop med at spilde tid: Slip af med prangende værktøjer til sociale medier, og få mere gjort
  • 7 smarte måder at slippe af med affilierede marketingsproblemer og tjene flere penge

Overskriftsformlen “slippe af” bliver normalt viral, når den fremmes strategisk af forfatteren. 

3). “Hvem ellers vil” -formel: Denne overskriftsstil fungerer, fordi den stiller et spørgsmål, og det rigtige spørgsmål genererer normalt det rigtige svar. 

Det bringer dem ind i diskussionen og får dem til at føle sig godt tilpas. Tekstforfattere stiller flere spørgsmål i deres kopi, bare for at få den målrettede kunde til at stoppe og overveje produktet – de samme principper gælder også for overskrifter.

Ligesom at finde og dele rettidig indhold og inkludere mindst et billede i dit indlæg , kan det at stille det rigtige spørgsmål øge dine sociale andele og engagement niveau.

Her er nogle eksempler på overskriften “Hvem vil ellers have”:

Nogle af de overskrifter, du kan tilpasse, for at appellere til din målgruppe er:

  • Hvem vil ellers lære om optimering af konverteringsfrekvens [trin for trin]?
  • Hvem ellers ønsker de 6 trin til at mestre A / B split-test?
  • Hvem vil ellers skaffe kapital til en ny opstart?

Strategi 5: Mål din overskriftssucces

Folk elsker at dele artikler, der er lange (normalt 2000+ ord). Men som en smart marketingmedarbejder ville du ikke bare antage, at længere indlæg ville fungere for dig. Den bedste måde at tage din egen beslutning på er at skrive en lignende, dybtgående artikel og se, hvordan det går.

Hvad er fordelen ved at bruge en overskriftsformel eller -regel, der ikke giver resultater for dig?

Af denne grund skal du måle din overordnede succes. Du vil sikre dig, at din tid ikke spildes – eller dine penge, hvis du hyrede en professionel til at skrive indholdet.

Nogle af de målinger, du skal fokusere på, er:

1). Forespørgsler fra klienter/ kunder: Genererede dit indhold nogle kundehenvendelser inden for en periode på 2-3 måneder?  Det behøver ikke at være meget. Men det faktum, at du fik en håndfuld klienter, er et sikkert signal om, at din overskriftstilstand fungerer. Alt du skal gøre er bare at optimere og forbedre det.

Du skal finde ud af, hvilket indhold der fører flest kundeemner til din virksomhed. Når du først har fundet ud af det, er du på vej til at forbedre konverteringerne , fordi du opererer ud fra en tilstand af sikkerhed.

2). Aktier på sociale medier: 

Du er nødt til at overvåge antallet af Facebook-aktier og likes, tweets, LinkedIn-aktier og Pinterest-pins. At synliggøre sociale delingsknapper kan øge delingen med 7 gange , især når indlægget er nyttigt.

En anden ting, som du måske vil måle, er mængden af indgående links,  som du genererer gennem dine stærke overskrifter og indhold.

Redaktionelle links er de bedste slags links at få, fordi du ikke beder om dem. Og de vises hovedsageligt inden for indhold, hvilket giver en betydelig SEO-værdi til dine websider og forbedrer din søgerangering.

Endelig vil du måske også måle kommentarer. Det er valgfrit – og faktisk har mange marketingfolk og bloggere fjernet kommentarfeltet. 

Men min mening er, at hvis et stykke indhold genererer flere kommentarer end andre indlæg, du har skrevet, betyder det, at du gjorde noget bedre – måske med din titel, forfremmelse eller strategi. Du er nødt til at finde ud af, hvad der giver succes.

Konklusion

Med flere og nye strategier for indholdsmarkedsføring, der kommer hver dag, bliver det svært at fokusere på, hvad der fungerer. Dette er grunden til, at smarte digitale marketingfolk er disciplinerede. De forstår vigtigheden af ​​godt indhold, og om det genererer søgetrafik og kundeemner .

Det er givet, at overskriften er et integreret element i dit indhold , uanset hvilket format indholdet måtte have. Men  introduktion, undertekster, punkttegn og opfordring til handling er alle lige så vigtige.

Dit overordnede fokus skal være at uddanne kundeemner og kunder ved at lære dem nye ting. Det er ikke nok, at de klikker på din overskrift. De skal også læse de oplysninger, du har givet dem, i selve dit indhold.

Den bedste tilgang er at bruge historiefortælling og datadrevet indhold til at opbygge din autoritet , mens du løser deres problem. Frem for alt skal du være konsekvent og fortsætte med at lære nye måder at gøre en god overskrift til en fængende overskrift, der beder om delt.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top