Web traffik

Hvad er trafik og konverteringer?

konverteringer

Hvis du sælger noget online, er et af dine løbende mål næsten helt sikkert at sælge mere produkt. Alt for ofte, når vi prøver at sælge mere, er det første, vi gør, at prøve at få flere besøgende på vores side. Når alt kommer til alt er flere besøgende = flere kunder, ikke? Det er rigtigt nok. Bortset fra…

Til sidst kan du se dine konverteringsfrekvenser falde. Sikker på, du har muligvis et højere antal netkunder, men procentdelen af ​​afslappede besøgende, der bliver kunder, er nede. Spørgsmålet her er, at det er begrænset hvor mange brugere online, der er interesserede i hvad det end er, du skal sælge. I en stor niche vil du måske aldrig løbe tør for potentielle kunder. Men i en mindre niche taler du måske kun om et par hundrede tusind mennesker over hele verden.

Hvis du kun fokuserer på at øge dit besøgstal, vil du til sidst ramme et loft, hvor du bare ikke kan få flere besøgende, hverken fordi du har nået langt de fleste mennesker i din niche eller fordi din niche er så stor, at du ikke har råd til at nå flere af dem.

Hvad kan du gøre for at forhindre at ramme dette loft? Det er simpelt: fokuser først på dine konverteringer.

Hvis du kan fordoble antallet af besøgende, der kommer til dit websted, der rent faktisk køber noget, kan du stort set firedoble effektiviteten af ​​enhver stigning i dit besøgstal. Og den øgede kundebase og omsætning åbner flere marketingmuligheder for dig.

Små, billige ændringer på dit websted kan give store gevinster

Der er masser af små ændringer, du kan foretage på dit websted og din online markedsføring, der kan give overraskende resultater for dine konverteringer. Nøglen er at prøve disse ting en ad gangen, bruge dem der fungerer for dig og se bort fra dem der ikke gør det. Ikke alle ændringer fungerer på hvert websted og for enhver virksomhed.

En af de første ting, du kan se på, er enhver søgemarkedsføring, du laver. Sørg for, at den trafik, du får fra disse besøgende, faktisk bliver til konverteringer. Hvis du har nøgleord, der sender dig trafik, men de besøgende ikke bliver kunder, skal du slippe nøgleordene og fokusere din indsats på de nøgleord, der sender dig kunder.

Ændring af ordlyden på dit websted er en anden potentiel måde at øge antallet af konverteringer på. Kopien på dit websted skal formuleres på en sådan måde, at det eliminerer bekymring, som dine kunder måtte have.

Vær opmærksom på tragten, som dine besøgende går igennem mellem ankomsten til dit websted og et køb. Ekstra eller unødvendige trin kan koste dig millioner. En stor detailhandler, ifølge Fast Company , oplevede en stigning i salget på 45% ($ 300 millioner i dette tilfælde), efter at de gjorde tilmelding til en konto som en valgfri del af kassen. Sørg for, at dine kunder har den mest direkte rute muligt til faktisk at gennemføre deres køb. Spørg dem, om de vil tilmelde sig en konto, når transaktionen er gennemført, snarere end halvvejs.

Visse typer indhold har ofte også større indflydelse på konverteringer. Videoindhold fører for eksempel til højere konverteringsnumre end tekst. Sæt dog ikke bare en videoannonce op. Opret i stedet nyttigt videoindhold til dine besøgende, som en tutorial eller forklaring på et eller andet aspekt af dit produkt. Tænk over, hvilke dele af dit tekstindhold der bedre kunne tjene som video, og arbejd derefter med at oprette dette indhold.

Selv enkle ting som at ændre størrelse, form eller farve på knapper på dit websted kan have en enorm indflydelse på antallet af mennesker, der ender med at klikke. En test på EnviroGadget viste, at brugen af ​​røde knapper snarere end grøn havde en tredobling af antallet af brugere, der klikkede igennem. CareLogger så endnu mere imponerende resultater med en skift fra grøn til rød, hvilket resulterede i en 34% forbedring.

En anden lille ændring, der kan gøre en enorm forskel på konverteringer, er ikke at skynde dine besøgende. Det kan lyde kontraintuitivt. Når alt kommer til alt, taler vi ikke altid om at minimere antallet af trin mellem at beslutte at foretage et køb og gennemføre dette køb? Men det gælder kun, når den besøgende har besluttet at købe. Før det er det vigtigt ikke at få dem til at føle, at de bliver presset.

Tag for eksempel 37 signaler. På hjemmesiderne for deres produkter vil du se fremtrædende grønne knapper, der siger “Se planer og priser” snarere end mere almindeligt set “Gratis prøveperiode” eller lignende knapper. Denne enkle sætning resulterede i 200% flere tilmeldinger end tidligere ordlyd. Hovedårsagen er sandsynligvis, at folk på hjemmesiden stadig var interesserede i at få mere information; de havde ikke bestemt sig for at foretage et køb endnu. Den gamle tilmeldingsknap var skræmmende, selvom den udråbte en gratis prøveperiode.

Sørg for, at du ikke har nogen knapper eller ting, der ligner opfordringer til handling på dit websted, der ikke kommer dine besøgende tættere på at blive konverteringer. Ting som “reset form” -knapper lige ved siden af ​​indsende knapper kan klikkes utilsigtet af brugere, der ikke holder øje med, hvad de laver. Hvor mange vil bare gå væk, hvis de står over for at udfylde en formular igen? Eller hvad med en tom vognknap? (Vil du nogensinde virkelig give din besøgende chancen for at tage hver vare ud af deres indkøbskurv samtidigt? Hvor ofte vil det være nødvendigt og nyttigt for en kunde?

Når små ændringer bare ikke er nok

Så mange marketingfolk fokuserer udelukkende på små ændringer på deres hjemmeside i et forsøg på at øge antallet af konverteringer. Og helt sikkert, nogle af disse små ændringer kan have store resultater (som vi dækkede ovenfor). Men hvad nu hvis du har foretaget og testet alle de små ændringer, du kan tænke på? Hvad hvis du starter fra et punkt, der er så lavt, at selv disse stigninger på 200% stadig efterlader dit salg alvorligt i mangel?

Nogle gange er store ændringer nødvendige. På trods af at du optimerer dit nuværende design bedst muligt, og din designer evner, kan du muligvis ikke nogensinde nå de numre, du ønsker med det design, for at få flere konverteringer. Nogle gange er du bare nødt til at starte fra bunden og foretage nogle store ændringer. Hvis du ikke får de ønskede resultater fra dit nuværende design, så prøv at teste to helt forskellige sidedesign og se, hvad dine resultater er.

Du ved, hvad din konverteringsfrekvens er for dit nuværende websted, så brug det som kontrol. Bliv ved med at teste nye sidedesign, indtil du finder et, der viser betydelig forbedring i forhold til dit nuværende websted. Skift alt om siden: layoutet, farveskemaet, overskriften, hovedkopien, opfordringen til handling, alt . Når du først har fundet en, der konverterer meget bedre, kan du prøve yderligere tests for at se, om du kan finjustere den side, så den fungerer endnu bedre.

Hvis du ikke er klar til at foretage den slags ændringer, så prøv i det mindste at ændre indholdet (overskrift, opfordring til handling, body copy og / eller billeder) på din destinationsside. Performable oplevede for eksempel en stigning på 80% i konverteringer ved at fjerne den video, de oprindeligt brugte på deres destinationsside med en mere traditionel destinationsside, der indeholdt en stærk overskrift og opfordring til handling med en liste over funktioner. Hvis de kun havde holdt fast med små ændringer, som at ændre farven på “tilmeld” -knappen, ville de sandsynligvis aldrig have set gevinster som den.

Få din virksomhed som helhed i den eksperimenterende rille

Det vigtigste, du finder med stigende konverteringer og trafik, er at eksperimentere og afprøve nye teknikker er en nødvendig del af processen. Hvis du ikke prøver nye ting, kan du ikke se forbedrede resultater.

Nogle gange kommer de bedste ideer fra dem, der ikke er tæt involveret i dit websted. Søg ideer fra medarbejdere, der ikke er i din webmarkedsføringsafdeling. Spørg hvad de har set på andre websteder, der muligvis fungerer, eller om de har originale ideer til, hvordan man kan øge enten trafik eller konverteringer. Vær åben for ideer, hvad enten de kommer fra lederen af ​​din it-afdeling eller din receptionist eller din regnskabsførende. Afstand fra et projekt lader os ofte gå uden for konventioner og komme med strålende, unikke ideer.

For at fremme ideer og eksperimenter på tværs af din virksomhed skal du sørge for, at medarbejderne har en måde at indsende ideer, der ikke kræver, at de taler op på personalemøder. Hvis du skaber en kultur, hvor alles ideer værdsættes, og de alle får lige hensyn, uanset om de ender med at blive brugt eller ej, vil du sandsynligvis se bredere deltagelse og et væld af ideer at vælge imellem.

Sørg for, at du kører solide A / B- eller multivariate tests, hver gang du gennemfører en ændring, og sørg for at dele disse resultater med dine medarbejdere. Mens A / B-test er ret almindelig i verdenen af ​​online markedsføring, overses den ofte inden for andre områder af marketing og promovering. Hvis du kan vise resultater, kan andre afdelinger i din virksomhed også blive involveret i A / B-test for deres egne projekter.

Fokuser på at få nye besøgende senere

Når du har fået din konverteringsfrekvens op, hvor du vil have den (eller har gjort absolut alt, hvad du kan tænke dig for at gøre det), er det tid til at fokusere på at få nye besøgende. På dette tidspunkt er det klogt at investere i ny trafik, fordi du konverterer det maksimale antal af disse besøgende til kunder. Hvis du først havde fokuseret på trafik, ville mange af de besøgende ende med at rejse uden nogensinde at foretage et køb og ville være meget mindre tilbøjelige til at komme tilbage, og på den måde mister man konverteringer på.

Landing af mere trafik kan ske gennem en blanding af reklame og ubetalt forfremmelse. Sæt flere penge i søgemaskineannoncering, idet du fokuserer på dine bedst konverterende søgeord. Med højere konverteringsfrekvenser har du råd til at bruge lidt mere pr. besøgende på at få dem på dit websted.

Det samme gælder enhver anden form for reklame. Med højere konverteringsnumre kan du retfærdiggøre at bruge lidt mere på at få trafik på dit websted.

Og glem ikke mund til mund. Nu hvor flere besøgende bliver til konverteringer, har du flere kunder, der potentielt kan dele dit websted og dine produkter med deres venner. Gør det nemt for dem at gøre det ved at inkludere delingsindstillinger for sociale medier på hver side.

Før konvertering: Få gentagne besøgende

Ikke alle besøgende på dit websted vil købe noget ved deres første besøg. Så målet bliver derefter at få dem til at fortsætte med at vende tilbage til dit websted, indtil de til sidst foretager et køb.

Her er et dusin effektive måder at få gentagne besøgende til dit websted:

  1. Hvis du har en blog, skal du opdatere den regelmæssigt. De, der er interesserede, vil vende tilbage til nyt indhold.
  2. Sørg for, at dit websted er korrekt mærket, og at dit firmanavn og URL er lette at huske.
  3. Gør det let for folk at bogmærke dit websted ikke kun med deres browser, men også med websteder som Delicious. Overvej at bruge et plugin eller en widget som ShareThis for at gøre det let for besøgende at dele eller bogmærke dit websted uden at skulle implementere nogen kompliceret kode.
  4. Fokuser på at få e-mail-tilvalg, og brug derefter denne mailingliste klogt! Bare fordi folk tilmeldte sig, betyder det ikke, at de stadig ikke vil se det som spam, hvis du bombarderer deres indbakke med indhold, som de ikke er interesserede i.
  5. Hav et veldesignet websted, der er brugervenligt og let at navigere. Hvis dit websted er svært at bruge, eller designet er så dårligt, at det giver dine besøgende hovedpine, kan du være sikker på at de ikke kommer tilbage.
  6. Sørg for, at besøgende kan tilmelde sig opdateringer via RSS ud over e-mail.
  7. Kør daglige eller ugentlige tilbud. Hvis folk ved, at du tilbyder en ny aftale hver mandag eller fredag ​​(eller nogensinde dag), besøger de på disse dage for at finde ud af, hvad det er.
  8. Tilbyd gratis indhold. Folk bogmærker ofte ressourcer for at få gratis downloads eller information.
  9. Vis nye tilføjelser, uanset om det er nye produkter eller nye funktioner til eksisterende produkter. Igen vil folk komme tilbage for at se, hvad der er nyt siden deres sidste besøg.
  10. Inddrag dine kunder. Gør dem til en del af udviklingen af ​​nye produkter ved at spørge deres mening. Du kan bruge gratis værktøjer som Qualaroo til at indsamle feedback fra kunder og besøgende.
  11. Kør regelmæssige konkurrencer. Disse kan være sjove konkurrencer med små præmier (endda et badge til deres blog eller websted kan være en lokke) eller større konkurrencer med større præmier som gratis produkter eller abonnementer. Kør dem regelmæssigt, de holder besøgende tilbage for at se, hvilke nye konkurrencer der afholdes.
  12. Gør det let for dem at følge dig på sociale medier, hvad enten det er Twitter eller Facebook eller andre steder. Hvis de tilmelder sig for at se opdateringer på FB eller Twitter, er de mere tilbøjelige til at klikke igennem og komme tilbage til dit websted senere. Dette er et godt redskab til at få flere konverteringer på.

Spor dine fremskridt

Uanset om du er i færd med at øge antallet af konverteringer eller øge trafikken, skal du spore resultaterne af det, du laver. Det er ikke nok at bare se på det samlede antal besøgende eller sidevisninger. Du skal se på, hvor de kommer fra, hvad de laver, når de er på dit websted, og hvor de i konverteringstragten forlader dit websted.

Hvis du har detaljerede oplysninger om dine besøgende, kan du bedre imødekomme det, der fungerer, og fjerne det, der ikke fungerer. De fleste analyseværktøjer inkluderer alle mulige værktøjer til at spore, hvad dine besøgende laver på dit websted, og hvor de bliver hængt op i konverteringsprocessen, samt værktøjer til A / B-test og e-mail-sporing.

Konklusion

For at få flere konverteringer kan det nogle gange gøres bare ved at ændre på småting, såsom knapperne, tilmeldingsmetoder og andet. Men andre gange kræver det mere drastiske handlinger, såsom at lave hele hjemmesiden om. Derudover er det også vigtigt at få feedback fra dine kunder om, hvad du kan gøre bedre, og reklame- og marketing er også godt at fokusere på. Dette er specielt godt i form af de sociale medier og blogs, som også kan lede til flere konverteringer.

Ring til os på +45 28 99 29 11 eller kontakt os online for at tale med en strateg om dit websted.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top